A 4 legjobb reggeli szokás, ami segít a vércukorszint stabilizálásában: könnyen alkalmazható tippek
Az, hogy hogyan kezded a napod, jelentősen befolyásolhatja a vércukorszintedet.

reggeli szokások
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A vércukorszintet sok tényező befolyásolja a nap során, nemcsak az étkezés, hanem egyebek mellett a stressz, az alváshiány és a folyadékhiány is.

 A szénhidrátanyagcsere-zavarokkal élők számára kulcsfontosságú, hogy minél egyenletesebben tartsák a vércukorszintjüket, ebben pedig bizonyos reggeli szokások is a segítségükre lehetnek. 

Vércukorszintet stabilizáló reggeli szokások

A napkezdés sokak számára a rohanásról és a túlélésről szól, nehezen kelnek fel, és sokféle feladatot kell bezsúfolniuk az első órákba, így aztán az utolsó dolog, amire ilyenkor gondolnak és vágynak, az az egészségtudatos szokások bevezetése. Viszont az, hogy az ember mit csinál reggelente, számos úton-módon befolyásolhatja a napját. Kihathat az éberségére és az energiaszintjére, sőt a vércukorértékeire is. A következő dolgok nem igényelnek különösebb erőfeszítést, ugyanakkor jócskán segíthetnek a vércukorszint kordában tartásában. 

Reggeli

A reggeli a vércukorszint szempontjából valóban a nap egyik legfontosabb étkezése. Kihagyása a vizsgálatok szerint fokozhatja a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának valószínűségét, emelheti a vércukorszintet. Kutatók azt is megállapították, hogy a 8:30 előtt étkezők vércukorszintje és inzulinérzékenysége jobb, mint akik később esznek. 

Fehérjebevitel fokozása

A legjellemzőbb reggeliopciók általában a finomított szénhidrátban gazdag pékáruk, amelyek gyors vércukorszint-emelkedést idézhetnek elő, és nem biztosítanak hosszan tartó jóllakottságot. Ellenben a fehérjében bővelkedő reggeli kevésbé emeli meg az értékeket, és ellát energiával is. A nagy népszerűségnek örvendő tojás és felvágottak mellett a növényi fehérjeforrásokat is érdemes áttekinteni, annál is inkább, mert a felvágottak gyakran tartalmaznak hozzáadott cukrot. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Perfetto, a kávészemektől az utolsó cseppig

A Dinamica Plus kávéfőző széles receptválasztékának köszönhetően minden napszakban elhozza a perfetto kávé pillanatot. Krémes cappuccino reggel, egy kis plussz energia ebéd után egy espresso társaságában, egy koffeinben gazdag hosszú kávé amikor már csak a napot szeretnéd túlélni. De’Longhi, frissen őrölt kávé minden csészében, bármelyik is legyen a kedvenced.

Promóció

Séta

A reggeli testmozgás rendkívül pozitív hatással lehet a vércukorszintre. Ehhez nem kell izzasztó edzéssel kezdeni a napot, bőven megteszi egy tempósabb séta, néhány buszmegálló legyalogolása is. Az izmok glükózt használnak energiaforrás gyanánt, így működésükkel csökkentik a vércukorszintet. Ilyen célból különösen hasznos a reggeli utáni rövid séta. 

Átgondolt kávézás

A kávéval nemcsak az a probléma, hogy sokan reggeli helyett fogyasztják, hanem az is, hogy még akkor is megemelheti a vércukorszintet a koffeinre érzékenyebb személyeknél, ha egyébként nem cukorral fogyasztják az italt.

Vizsgálatok szerint a rossz minőségű, ébredésekkel terhelt éjszakai alvást követően éhgyomorra ivott kávé ronthatja a vércukor- és az inzulinértékeket. Ha tehát valaki nem kíván lemondani a napindító kávézásról, a legjobb, ha reggeli után kortyolgatja azt. 

Mindezeken túl érdemes már reggel nagy hangsúlyt fektetni a folyadékpótlásra, ami lehetőség szerint vízivás formájában történjen. Nagyon fontos még a stresszkezelés is, jó, ha vannak olyan rituálék, amelyek segítenek felkészülni a napra, rendezni a gondolatokat. Ez lehet például a már említett séta is. 

8 reggeli, ami stabilizálja a vércukorszintet

Különösen a szénhidrátanyagcsere-zavarokkal élők számára fontos, hogy mi kerül reggel a tányérjukra, persze náluk az egyéni érzékenység is döntő. Mivel ilyenkor még rosszabb az inzulinérzékenység, mint, mondjuk, délben, ajánlott olyan táplálékokat választani, amelyek - főként - lassú felszívódású szénhidrátot tartalmaznak, illetve sok bennük az emésztéssegítő és vércukorszintet stabilizáló rost.

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük