10 étel, ami tele van vassal: fáradékonyság, fejfájás ellen is javasoltak
A vashiány ellen az étrendbeli változtatásokkal lehet felvenni a legeredményesebben a harcot.

ceklas-humusz
Ez is érdekelhet

5 tipp, hogy hogyan lendítsd fel a szépségszalonod forgalmát! (x)

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

Bettina fejlődése végre beindult (x)

beauty and style

Újabb hollywoodi színésznő tündökölt magyar tervező kreációjában: címlapra vitte az álomszép ruhát »

Aktiválja a bőr vérkeringését, és felgyorsítja a regenerálódást: a vákuummasszázs nem csak ráncok ellen jó »

Ezek a sneakerek lesznek a tavasz kedvencei: a futurisztikus retró az új divat – Árakkal, lelőhelyekkel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A vas elengedhetetlen a szervezet megfelelő oxigénellátásához, mivel a hiánya a vörösvértestek számának csökkenéséhez vezet, ami számos feltűnő tünettel jár. A vashiány pedig a megfelelő étrenddel megelőzhető.

A vashiányos vérszegénység legjellemzőbb tünetei a sápadtság, a fáradtság, a hajhullás, a fejfájás, a szédülés, a torokszorítás és a heves szívdobogás. A leggyakrabban az egyoldalú étkezés okozza, de a menstruációs zavarok is előidézhetik.

Vasban gazdag ételek

Egy felnőtt nő napi vasszükséglete 15-18 milligramm. Ez bizonyos helyzetekben változhat, terhesség, szoptatás alatt akár 28 milligramm is szükséges lehet. Vashiány gyanúja esetén akár otthoni gyorsteszt elvégzése is lehetséges, melyet követően az orvos állíthatja fel a diagnózist.

A vas felszívódását segíti a C-vitamin, a béta-karotin és az E-vitamin, érdemes az étkezésekben ezekkel társítani. A leghatékonyabban a húsokból és a belsőségekből szívódik fel, de tudatosan összeválogatott zöldséges ételekkel is fedezhető a szükséglet, így több variációt is mutatunk.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Mondj igent magadra!

A Femina Extra 4 alkalmas önfejlesztő sikerkurzusán Szily Nóra pszichológus és coach vezetésével elérheted, hogy elégedett, sikeres és boldog legyél az élet bármely területén.

Hogyan mondjunk nemet lelkiismeret-furdalás nélkül?

A boldogság és siker alapjai, azaz miért fontos önzőnek lenni?

A kommunikáció, mint az érdekérvényesítés kulcsa: a bizalomépítéstől a hatásgyakorlásig

Burnout, vagyis amikor már semminek nincs értelme

A kurzusról pontos részleteket itt találsz.

Jegyek kizárólag online érhetők el, korlátozott számban.

Helyszín: MEMO ház – 1077 Budapest, Wesselényi utca 73.

Időpont: 2020. március 6., március 26., április 16., május 7.

Promóció

Ezt is szeretjük