Így segítheted télen is az immunrendszer megfelelő működését: hasznos tippek a szakértőtől
Az immunrendszer támogatása különösen fontos ebben az időszakban.

tél-immunrendszer3
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az izgatott karácsonyi készülődést könnyedén elronthatja, ha a nátha ledönt minket a lábunkról. Ha szeretnénk kiélvezni az ünnepek és az újév kezdetének minden percét, akkor érdemes odafigyelni az immunrendszerre ebben a hideg időszakban is.

Katus Attila edző, életmód-tanácsadó és táplálkozási szakértő egyszerű, ám hatékony tippjeivel könnyedén megelőzhető a téli megfázás, így a betegség helyett több idő marad kiélvezni az évszak legszebb pillanatait.

A mozgás és a vitaminok fontosságáról nem szabad megfeledkezni

Amikor kinézünk az ablakon, és meglátjuk a szürke, hideg időjárást, legszívesebben betakaróznánk kedvenc plédünkbe, és megnéznénk egy jó filmet. Azonban néha muszáj erőt venni magunkon, mert a rendszeres testmozgás télen sem maradhat el. Megfelelő öltözetben a kültéri sportoknak sincs akadálya, de lehet, hogy komfortosabbnak érzünk ilyenkor egy edzőtermet vagy sportpályát. Bármelyiket is választjuk, ne felejtsük el, hogy a mozgással erősítjük a szervezetünket, és támogatjuk az immunrendszerünket.

tél-immunrendszer2
Fotó: Johner Images / Getty Images Hungary

A vitaminpótlás télen is épp annyira ajánlott, mint az év bármely időszakában. Sőt, a hideg időszakban érdemes nagyobb mennyiségű vitamint bevinni a szervezetünkbe, hogy elkerüljük a megfázást. A zöldségek és gyümölcsök mellett kifejezetten javasolt az étrend-kiegészítők fogyasztása, amelyekkel biztosíthatjuk a szervezet számára szükséges napi vitaminadagot. Fogyasszunk naponta legalább 2000 milligramm C-vitamint és 2000 NE D-vitamint.

Meleg folyadékok a testnek és a léleknek

A folyadékpótlás télen is ugyanolyan fontos, mint a nyári hőségben. Megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztásával támogatjuk testünk méregtelenítő folyamatait, ráadásul egy meleg tea vagy leves a kinti hidegben lehűlt testünket is képes felmelegíteni, a lelkünkről nem is beszélve. Érdemes télen hosszú forró fürdőket is venni, hiszen nemcsak ellazít minket, de a szív működését is támogatja.

tél-immunrendszer1
Fotó: solidcolours / Getty Images Hungary

Bár télen nem könnyű friss zöldségeket és gyümölcsöket beszerezni, szervezetünknek attól még szüksége van a vitaminokban, ásványi anyagokban, valamint mikro- és makrotápanyagokban gazdag ételekre. Étkezésünket egészítsük ki olyan fehérjedús étrendkiegészítőkkel, amelyek lehetőleg magas rost-, de alacsony szénhidráttartalommal bírnak.

A cikk az ajánló után folytatódik

- A rostoknak fontos szerepük van az emésztőrendszer megfelelő működésében és az anyagcserében is. Manapság már pontosan ezen hatásai miatt kap egyre nagyobb figyelmet az élelmi rostok mindennapi fogyasztása - tette hozzá Katus Attila edző, életmód-tanácsadó és táplálkozási szakértő.

Fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás is

A karácsonyi készülődés során annyi teendő és feladat van, hogy nehéz rendesen kipihenni magunkat, pedig a jó minőségű alvás egészségünk egyik alappillére. Immunrendszerünk ilyenkor képes feltöltődni, hogy aztán újult erővel vehesse fel a harcot a vírusok és baktériumok ellen. Szervezetednek extra löketet adhatsz, ha lefekvés előtt olyan vitaminokkal támogatod, amelyeket kifejezetten az esti órákban érdemes bevenni.

4 immunerősítő bogyó a téli erdőből a kökénytől a somig

A téli bogyós gyümölcsök remekül fedezik a szervezet vitaminszükségletét.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük