3 bevált módszer tavaszi fáradtság ellen: ha nem múlik, fordulj orvoshoz!
A tavaszi fáradságot okozhatja a szervezet felborult melatonin-szerotonin egyensúlya is.

no-faradt-agy
Ez is érdekelhet

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

A 14 éves Endike beszélni kezdett (x)

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogyan jutottunk el ide és hogyan léphetünk ki belőle?

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

beauty and style

Fiatalítja a bőrt és a gyulladást is lehúzza: házi arcmaszk áfonyával »

A legdivatosabb átmeneti dzsekik és tavaszi kabátkák 15 ezer forint alatt: ezekre most tényleg szükség lesz »

Tisztítja, radírozza a bőrt, és tű nélkül juttatja be a hatóanyagokat: a hidroabráziós arctisztítás előnyei »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Hiába múlt el végre a hosszú tél, mégis levertnek, ingerlékenynek, étvágytalannak érzed magad a tavasszal? Sokan küzdenek hasonló problémával. Miért alakul ki a tavaszi fáradtság?

Mit tehetsz ellene? Dr. Szigeti József belgyógyász, az Anna Egészségpont orvosszakértője ad hasznos tanácsokat.

A tavaszi fáradtság hátterében

A változó évszakokkal együtt a hormonháztartás is folyamatosan változik. A szürke, sötét téli napokon kevés napfényhez jut a szervezet, ezért több melatonint termel, és megnő az alvásigény. A tavasz beköszöntével, a nappalok hosszabbodásával egyre több fény éri szervezetet, amely ennek hatására csökkenti a melatonintermelést, és fokozza a szerotonin előállítását.

Sokaknál előfordul, hogy e folyamat hatására mégsem jókedvük fokozódik, inkább fásultnak és fáradtnak érzik magukat. Az alacsony szerotoninszint a felelős ezért az érzésért: időbe telik, míg a tavaszi napsütésnek köszönhetően újra helyreáll hormonháztartásunk, és beáll a tavaszi-nyári bioritmus. Dr. Szigeti József belgyógyász, az Anna Egészségpont szakértője szerint az alábbi praktikákkal enyhíthetők a kellemetlen tünetek.

Válassz egészségesebb ételeket!

Télen mindenki gyakrabban fogyaszt zsírosabb, kalóriadúsabb fogásokat, és kevesebb zöldséghez, gyümölcshöz jut. Mielőbb pótold a szervezet számára szükséges vitaminokat, ásványi anyagokat és nyomelemeket! Fogyassz friss salátákat, gyümölcsöket, zöldségeket, tejet és tejtermékeket! Fokozd a napi folyadékbevitelt is, legalább napi 2-3 litert igyál!

Napi 30 perc mozgás

A lehetőségek tárháza végtelen: autózás helyett biciklizz a munkába, sétálj el a boltig, vagy kertészkedj egy kiadósat! Már napi 30 perc, közepes intenzitású mozgás számos jótékony hatással jár: jobb szív- és tüdőműködést eredményez, vagyis javul a test oxigénellátása, jobb lesz a közérzet, pihentetőbb az alvás.

Pörgesd fel az anyagcserét!

Tölts több időt a friss levegőn! Fontos, hogy a sejtek oxigénellátását is fokozd. Kipróbálhatsz bizonyított terápiákat, például a mágnesterápiát, amely javítja a mikrokeringést, felgyorsítja a sejtek és szövetek anyagcseréjét és a regenerációs folyamatokat. Rendszeres szaunázással is serkented a vérkeringést, és gyorsíthatod a salakanyagok távozását a szervezetből.

A cikk az ajánló után folytatódik

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogy jutottunk el ide, és hogyan léphetünk ki belőle?

A Femina Klub februári vendége Tari Annamária klinikai szakpszichológus lesz, akivel az estek házi asszonya, Szily Nóra beszélget majd. Segítenek megérteni az online illúziók és az offline valóság közötti különbségeket, azok pszichológiai hátterét, és gyakorlati tanácsokat is adnak a sokunk számára szorongató, naponta felmerülő kérdésekre.

Pontos részletek az estről itt olvashatók.

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2020. február 19. 18 óra
Helyszín: József Attila Színház

Promóció

Ha nem múlik, fordulj orvoshoz!

Egyes esetekben a tavaszi fáradtság komolyabb betegséget is jelezhet. Ha hetek alatt sem mérséklődnek a tünetek, más egészségügyi problémára is gyanakodnod kell. Mivel a tavaszi fáradtság sokaknál az allergiaszezon kezdetén jelentkezik, nem múló tünetek esetén nem zárható ki, hogy valamilyen allergia áll a háttérben.

Jógával a stressz ellen

Ha nemcsak a fáradtság, hanem a stressz is okozza a rossz közérzetedet, a következő jógagyakorlatok segítenek megszabadulni tőle.

Képek: Getty Images

Ezt is szeretjük