Rákmegelőző, pajzsmirigy-stimuláló hatású a szelén: 8 étel, ami tele van a nyomelemmel
A szelén az egyik legfontosabb nyomelem az emberi szervezet számára, így nem árt tudni, mely ételek bővelkednek benne.

GettyImages-1136728830
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A szelén nagyon fontos nyomelem, az immunrendszer támogatásától a szexuális egészség megőrzéséig rengeteg funkciót lát el, a pajzsmirigynek pedig nélkülözhetetlen. A felnőtteknek naponta 55 mikrogramm szelén fogyasztása javasolt, hogy kifejthesse jótékony hatását a pajzsmirigy működésére és az anyagcsere-folyamatokra.

A szelén egy erős antioxidáns, védi a szív működését, támogatja a mentális egészséget, emellett még az asztma tüneteit is enyhíteni képes.

A szelén jótékony hatásai

A szelénben bővelkedő ételek fogyasztása rendkívül fontos, segítségével csökkenthető a rákos megbetegedések kialakulása, mert redukálja a szervezet oxidatívstressz-szintjét, miközben erősíti az immunrendszert. Egy átfogó tanulmányban kiderítették, hogy azoknál a résztvevőknél, akiknek szervezete bővelkedett a nyomelemben, sokkal kisebb eséllyel alakult ki mellrák, tüdőrák, vastagbélrák és prosztatarák. A pajzsmirigy működését is támogatja, mivel megakadályozza a szerv oxidatív károsodását. Egy 2015-ös kutatásban a nyomelem alacsony szintje és a pajzsmirigy-alulműködés kialakulása közötti kapcsolatot találtak. 

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

Ezt is szeretjük