Túlsúly és cukorbetegség ellen!
Pofonegyszerű módszert javasolnak a szakértők
Az egészségesen működő anyagcseréhez fontos a reggeli.

Ez is érdekelhet

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

A 14 éves Endike beszélni kezdett (x)

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogyan jutottunk el ide és hogyan léphetünk ki belőle?

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

beauty and style

A legnőiesebb szettek 50 felett: a blézertől lesz igazán csinos »

Házi rizskrém ráncok, pattanások és tág pórusok ellen: a hagyományos ázsiai bőrápolás alapja »

A kantáros nadrág visszatért és nőiesebb, mint valaha: nagyon sikkes tud lenni, ha így viseled »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A reggeli a nap leginkább elhanyagolt étkezése, miközben a táplálkozási szakértők hangsúlyozzák, hogy ennek kell a legnagyobb figyelmet szentelni.

Az anyagcsere szempontjából nagyon is lényeges a nap első étkezése - hiányában olyan krónikus problémák alakulhatnak ki, mint a diabétesz vagy akár az elhízás.

Előzd meg a cukorbetegséget reggelivel!

Hazánkban jelenleg körülbelül hétszázezer diagnosztizált cukorbeteg él, és szakértők szerint nagyjából ugyanennyi lehet azoknak a száma, akik még nem tudnak a betegségükről. Szintén mindegy hétszázezerre tehető az inzulinrezisztenciával diagnosztizált betegek száma - ők a cukorbetegséget megelőző állapotban vannak.

A következő 20 évben pedig - ugyancsak szakértők szerint - akár kétszer annyi cukorbeteg is lehet, mint manapság, világszerte és hazánkban egyaránt.

Délelőtti cukorbomba

Hogy a diabétesz lassan népbetegségnek számít, annak két fő oka van: az egyik a mozgásszegény életmód, a másik pedig a finomított szénhidrátokban gazdag és rendszertelen táplálkozás. Egy, az American Journal of Clinical Nutrition című szaklapban megjelent tanulmány szerint már azzal is sokat tehetnél a megelőzésért, ha rendszeresen reggeliznél.

Ha ugyanis a felkelést követően kihagyod a reggelit, a vércukorszinted alacsony marad, és a délelőtt során a szervezeted követelni fogja a szénhidrátot - mint gyorsan felhasználható energiaforrást.

Ne sokkold a hasnyálmirigyed!

Ilyenkor bekapsz egy szelet csokit vagy sütit, ám a cukorbomba hatására a vércukorszinted hirtelen megugrik, túlságosan nagy munkát róva ezzel az addig pihenő hasnyálmirigyre. Az inzulintermelés fokozódik annak érdekében, hogy a szervezet fel tudja dolgozni a hirtelen bekerült cukrot. Idővel azonban a sejtek nem reagálnak elég érzékenyen az inzulinra, és a kellő hatás elérése érdekében még több hormont termel a hasnyálmirigy. Mindez egészen addig megy, amíg a szerv kifárad, és kialakul a kettes típusú cukorbetegség.

Túlsúly ellen: reggelizz!

A túlsúly, illetve az elhízás még a cukorbetegségnél is elterjedtebb probléma: megdöbbentő, de hazánk kétharmadát érinti. Sokan gondolják úgy, hogy egy étkezés kihagyása segíti a fölös kilóktól való szabadulást. A valóságban azonban nem így működik a szervezet - a későbbiekben visszaköveteli a kimaradt kalóriákat.

Indítsd be az anyagcserét!

Bár valószínűleg a reggelit a legkönnyebb kihagyni, éppen ez az étkezés lenne elengedhetetlen a kellő gyorsaságú anyagcsere szempontjából. A reggeli hatására beindul az emésztő enzimek termelődése, illetve a lebontási folyamatok.

Mondj igent magadra!

A Femina Extra 4 alkalmas önfejlesztő sikerkurzusán Szily Nóra pszichológus és coach vezetésével elérheted, hogy elégedett, sikeres és boldog legyél az élet bármely területén.

Hogyan mondjunk nemet lelkiismeret-furdalás nélkül?

A boldogság és siker alapjai, azaz miért fontos önzőnek lenni?

A kommunikáció, mint az érdekérvényesítés kulcsa: a bizalomépítéstől a hatásgyakorlásig

Burnout, vagyis amikor már semminek nincs értelme

A kurzusról pontos részleteket itt találsz.

Jegyek kizárólag online érhetők el, korlátozott számban.

Helyszín: MEMO ház – 1077 Budapest, Wesselényi utca 73.

Időpont: 2020. március 6., március 26., április 16., május 7.

Promóció

Ha a szervezeted nem jut reggelihez, azt úgy éli meg, mintha éheztetnéd, és tartalékoló üzemmódra áll át - ami hosszabb távon túlsúly kialakulásához vezet. A következő étkezések alkalmával pedig előfordulhat, hogy nagyobb adagokat fogsz enni - hiszen a kimaradt kalóriákat pótolni kell -, valamint napközben is könnyebben elcsábulsz egy-egy szelet csokinak, süteménynek.

A dietetikus szemével

Kattints az alábbi videóra, ha kíváncsi vagy, mit mond a dietetikus a reggeli fontosságáról!

A kiadós reggeli a fogyás kulcsa

A Tel Aviv-i Egyetem a közelmúltban végzett kutatásának tanulsága szerint, nemcsak nem szabad kihagynod a reggelit, de érdemes a napi kalóriaadagod felét erre az étkezésre időzítened. A nap hátralévő részében pedig fogyassz egyre kisebb adagokat - így könnyedén megszabadulhatsz a plusz kilóktól. Korábbi cikkünkből megismerheted a kutatás részleteit.

Ezt is szeretjük