Túlsúly és cukorbetegség ellen!
Pofonegyszerű módszert javasolnak a szakértők
Az egészségesen működő anyagcseréhez fontos a reggeli.

Ez is érdekelhet
    • 29
    • 30
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10
    • 11
    • 12
    • 13
    • 14
    • 15
    • 16
    • 17
    • 18
    • 19
    • 20
    • 21
    • 22
    • 23
    • 24
    • 25
    • 26
beauty and style
Top olvasott cikkek

A reggeli a nap leginkább elhanyagolt étkezése, miközben a táplálkozási szakértők hangsúlyozzák, hogy ennek kell a legnagyobb figyelmet szentelni.

Az anyagcsere szempontjából nagyon is lényeges a nap első étkezése - hiányában olyan krónikus problémák alakulhatnak ki, mint a diabétesz vagy akár az elhízás.

Előzd meg a cukorbetegséget reggelivel!

Hazánkban jelenleg körülbelül hétszázezer diagnosztizált cukorbeteg él, és szakértők szerint nagyjából ugyanennyi lehet azoknak a száma, akik még nem tudnak a betegségükről. Szintén mindegy hétszázezerre tehető az inzulinrezisztenciával diagnosztizált betegek száma - ők a cukorbetegséget megelőző állapotban vannak.

A következő 20 évben pedig - ugyancsak szakértők szerint - akár kétszer annyi cukorbeteg is lehet, mint manapság, világszerte és hazánkban egyaránt.

Délelőtti cukorbomba

Hogy a diabétesz lassan népbetegségnek számít, annak két fő oka van: az egyik a mozgásszegény életmód, a másik pedig a finomított szénhidrátokban gazdag és rendszertelen táplálkozás. Egy, az American Journal of Clinical Nutrition című szaklapban megjelent tanulmány szerint már azzal is sokat tehetnél a megelőzésért, ha rendszeresen reggeliznél.

Ha ugyanis a felkelést követően kihagyod a reggelit, a vércukorszinted alacsony marad, és a délelőtt során a szervezeted követelni fogja a szénhidrátot - mint gyorsan felhasználható energiaforrást.

Ne sokkold a hasnyálmirigyed!

Ilyenkor bekapsz egy szelet csokit vagy sütit, ám a cukorbomba hatására a vércukorszinted hirtelen megugrik, túlságosan nagy munkát róva ezzel az addig pihenő hasnyálmirigyre. Az inzulintermelés fokozódik annak érdekében, hogy a szervezet fel tudja dolgozni a hirtelen bekerült cukrot. Idővel azonban a sejtek nem reagálnak elég érzékenyen az inzulinra, és a kellő hatás elérése érdekében még több hormont termel a hasnyálmirigy. Mindez egészen addig megy, amíg a szerv kifárad, és kialakul a kettes típusú cukorbetegség.

Túlsúly ellen: reggelizz!

A túlsúly, illetve az elhízás még a cukorbetegségnél is elterjedtebb probléma: megdöbbentő, de hazánk kétharmadát érinti. Sokan gondolják úgy, hogy egy étkezés kihagyása segíti a fölös kilóktól való szabadulást. A valóságban azonban nem így működik a szervezet - a későbbiekben visszaköveteli a kimaradt kalóriákat.

Indítsd be az anyagcserét!

Bár valószínűleg a reggelit a legkönnyebb kihagyni, éppen ez az étkezés lenne elengedhetetlen a kellő gyorsaságú anyagcsere szempontjából. A reggeli hatására beindul az emésztő enzimek termelődése, illetve a lebontási folyamatok.

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.


Kizárólag online elérhető, a FeminaShopban! 

Promóció

Ha a szervezeted nem jut reggelihez, azt úgy éli meg, mintha éheztetnéd, és tartalékoló üzemmódra áll át - ami hosszabb távon túlsúly kialakulásához vezet. A következő étkezések alkalmával pedig előfordulhat, hogy nagyobb adagokat fogsz enni - hiszen a kimaradt kalóriákat pótolni kell -, valamint napközben is könnyebben elcsábulsz egy-egy szelet csokinak, süteménynek.

A dietetikus szemével

Kattints az alábbi videóra, ha kíváncsi vagy, mit mond a dietetikus a reggeli fontosságáról!

A kiadós reggeli a fogyás kulcsa

A Tel Aviv-i Egyetem a közelmúltban végzett kutatásának tanulsága szerint, nemcsak nem szabad kihagynod a reggelit, de érdemes a napi kalóriaadagod felét erre az étkezésre időzítened. A nap hátralévő részében pedig fogyassz egyre kisebb adagokat - így könnyedén megszabadulhatsz a plusz kilóktól. Korábbi cikkünkből megismerheted a kutatás részleteit.

Ezt is szeretjük