Túlsúly és cukorbetegség ellen!
Pofonegyszerű módszert javasolnak a szakértők
Az egészségesen működő anyagcseréhez fontos a reggeli.

Ez is érdekelhet

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

beauty and style

Ennek a divatos mintának még Katalin sem tud ellenállni: nem csoda, hogy ilyen népszerű »

Nincs 1 óra, de durván felébreszti az anyagcserét: karcsúsító edzés nemcsak haladóknak »

Kisminkelte az anyukáját, és 10 évet fiatalított rajta: ennyit számít egy kis festék, ha jól kerül fel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A reggeli a nap leginkább elhanyagolt étkezése, miközben a táplálkozási szakértők hangsúlyozzák, hogy ennek kell a legnagyobb figyelmet szentelni.

Az anyagcsere szempontjából nagyon is lényeges a nap első étkezése - hiányában olyan krónikus problémák alakulhatnak ki, mint a diabétesz vagy akár az elhízás.

Előzd meg a cukorbetegséget reggelivel!

Hazánkban jelenleg körülbelül hétszázezer diagnosztizált cukorbeteg él, és szakértők szerint nagyjából ugyanennyi lehet azoknak a száma, akik még nem tudnak a betegségükről. Szintén mindegy hétszázezerre tehető az inzulinrezisztenciával diagnosztizált betegek száma - ők a cukorbetegséget megelőző állapotban vannak.

A következő 20 évben pedig - ugyancsak szakértők szerint - akár kétszer annyi cukorbeteg is lehet, mint manapság, világszerte és hazánkban egyaránt.

Délelőtti cukorbomba

Hogy a diabétesz lassan népbetegségnek számít, annak két fő oka van: az egyik a mozgásszegény életmód, a másik pedig a finomított szénhidrátokban gazdag és rendszertelen táplálkozás. Egy, az American Journal of Clinical Nutrition című szaklapban megjelent tanulmány szerint már azzal is sokat tehetnél a megelőzésért, ha rendszeresen reggeliznél.

Ha ugyanis a felkelést követően kihagyod a reggelit, a vércukorszinted alacsony marad, és a délelőtt során a szervezeted követelni fogja a szénhidrátot - mint gyorsan felhasználható energiaforrást.

Ne sokkold a hasnyálmirigyed!

Ilyenkor bekapsz egy szelet csokit vagy sütit, ám a cukorbomba hatására a vércukorszinted hirtelen megugrik, túlságosan nagy munkát róva ezzel az addig pihenő hasnyálmirigyre. Az inzulintermelés fokozódik annak érdekében, hogy a szervezet fel tudja dolgozni a hirtelen bekerült cukrot. Idővel azonban a sejtek nem reagálnak elég érzékenyen az inzulinra, és a kellő hatás elérése érdekében még több hormont termel a hasnyálmirigy. Mindez egészen addig megy, amíg a szerv kifárad, és kialakul a kettes típusú cukorbetegség.

Túlsúly ellen: reggelizz!

A túlsúly, illetve az elhízás még a cukorbetegségnél is elterjedtebb probléma: megdöbbentő, de hazánk kétharmadát érinti. Sokan gondolják úgy, hogy egy étkezés kihagyása segíti a fölös kilóktól való szabadulást. A valóságban azonban nem így működik a szervezet - a későbbiekben visszaköveteli a kimaradt kalóriákat.

Indítsd be az anyagcserét!

Bár valószínűleg a reggelit a legkönnyebb kihagyni, éppen ez az étkezés lenne elengedhetetlen a kellő gyorsaságú anyagcsere szempontjából. A reggeli hatására beindul az emésztő enzimek termelődése, illetve a lebontási folyamatok.

Ha a szervezeted nem jut reggelihez, azt úgy éli meg, mintha éheztetnéd, és tartalékoló üzemmódra áll át - ami hosszabb távon túlsúly kialakulásához vezet. A következő étkezések alkalmával pedig előfordulhat, hogy nagyobb adagokat fogsz enni - hiszen a kimaradt kalóriákat pótolni kell -, valamint napközben is könnyebben elcsábulsz egy-egy szelet csokinak, süteménynek.

A dietetikus szemével

Kattints az alábbi videóra, ha kíváncsi vagy, mit mond a dietetikus a reggeli fontosságáról!

A kiadós reggeli a fogyás kulcsa

A Tel Aviv-i Egyetem a közelmúltban végzett kutatásának tanulsága szerint, nemcsak nem szabad kihagynod a reggelit, de érdemes a napi kalóriaadagod felét erre az étkezésre időzítened. A nap hátralévő részében pedig fogyassz egyre kisebb adagokat - így könnyedén megszabadulhatsz a plusz kilóktól. Korábbi cikkünkből megismerheted a kutatás részleteit.

Ezt is szeretjük