Ettől jól fog állni rajtad a farmer: 10 extra hatékony gyakorlat a formás combokért

Próbáltad már a pliometrikus edzést?

Pliometrikus gyakorlatok
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Retikül
Top olvasott cikkek

Ha fogyni szeretnél, nemcsak az étrendre érdemes odafigyelned, de a legjobb, ha a megfelelő táplálkozást legalább egy kicsi mozgással is kiegészíted. Ez segít elégetni pár kalóriát, hogy gyorsabban szabadulj a kilóktól, sőt, hozzájárul az izomtömeg megőrzéséhez, fejlesztéséhez és a folyamatosan pörgő anyagcseréhez is.

Különösen jó döntés legalább néhány erősítő edzést is beiktatni a hetedbe, ezek ugyanis jól megterhelik az izmokat, így azok regenerálódásához az utóégés során extra kalóriákat használ fel a szervezeted. Elmondjuk, hogyan végezheted ezt extra hatékonyan.

Pliometrikus gyakorlatok

Még akkor is, ha csak a comboddal vagy a fenekeddel vagy elégedetlen, megéri nemcsak ezeket a részeket edzeni. A izomszövet helyreállítása a tornát követően akár több mint két napot is igénybe vehet, így minél több területen zajlik párhuzamosan ez a regenerálódás, annál hatékonyabb lesz az edzésterved, ráadásul az egyes izomcsoportok túlterhelését is könnyebb így elkerülni.

Heti egy pliometrikus gyakorlatokból összeállított, rövid edzés hatékony része lehet nemcsak egy combra-popsira fókuszáló erősítő edzéstervnek, de akár a közepes vagy rövid távon futók felkészülésének is. Ezek a gyakorlatok ugyanis nemcsak erősítenek, de rugalmasságot adnak az izmoknak, így azok még alkalmasabbak lesznek a robbanékony erőkifejtésre.

A pliometrikus gyakorlatok mindegyike egy előzetes, megfeszített tartásból indul, majd innen hirtelen, nagy erőkifejtésre készteti a testet. Fontos azonban, hogy ezek a gyakorlatok mit sem érnek, ha nem tudod szabályosan végezni őket, így némi előzetes edzettségre szükség van. Kezdőként egy erősítő terv második, harmadik hónapját követően érdemes heti rendszerességgel beiktatni őket. 

Mutatunk tíz, a lábak izomerejére fókuszált, pliometrikus gyakorlatot, ezek épp megfelelőek az ilyenfajta edzéssel most ismerkedőknek. Végezd bemelegítés után először mindet 45 másodpercig, tarts 30-45 másodperc szünetet, majd utána jöhet mindegyikből még 45 másodpercnyi és egy kicsi nyújtás. Körülbelül hat-tíz hét után a folyamatos fejlődés fenntartása érdekében keress új, nehezebb pliometrikus gyakorlatokat!

Lehangoltság? Nyerd vissza az életkedved!

Ha tartósan lehangoltnak, fásultnak, kedvetlennek érezzük magunkat, és nem tudunk úrrá lenni rosszkedvünkön, segít az orbáncfű kivonatát tartalmazó Remotiv extra. Ez a patikában, vény nélkül kapható növényi gyógyszer javítja a hangulatot, fokozza a motivációt és csökkenti az enyhe depresszió további tüneteit.

A Remotiv extra vény nélkül kapható, orbáncfűkivonat-tartalmú gyógyszer.

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

Promóció

Ezt is szeretjük