4 hatékony illóolaj, ami oldja a stresszt, és segít elaludni: mutatjuk, melyik milyen formában hatásos
Az illóolajok hatékony, természetes nyugtatóként szolgálhatnak, hogyha a megfelelő módszerrel használják őket.

mandarin olaj
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A gyógynövények illóolaja is sokat segíthet alvászavar, stressz esetén nyugtató hatásuk révén. Nem csak párologtatóba csepegtetve, hanem változatos formában felhasználhatóak.

Nem árt tudni, hogy mely olajakat hogyan érdemes alkalmazni ahhoz, hogy maximális relaxációs élményt nyújthassanak - ideje egy kicsit ellazulni.

A mandarin illóolaja

A mandarin, Citrus tangerina, illóolaját széles körben használják aromaterápiás, gyógyászati célzattal. Egy 2020-ban végzett kísérletben megvizsgálták hatását az alvásélményre, és bebizonyították a pszichére gyakorolt nyugtató befolyását.

GettyImages-513379494

Különböző módokon alkalmazható, egyik verziója, ha lefekvés előtt 2-3 csepp mandarinolajat csepegtetsz az ujjadra, majd a bőrödbe masszírozod a halántékod táján. Párologtatóban is remekül funkcionál, ebben az esetben a szoba nagyságától függően 10-20 cseppet használj, akár még egy kis mentaolajat is belecsöppenthetsz. Amikor a párát alvás közben belélegzed, nyugodtak lesznek az álmaid. Más olajokkal vegyítve - például narancs, kamilla, levendula és szantál - illóolaj-keverékként is kitűnő nyugtató, ebből már 3-7 csepp is elengedő a párologtatóba. 

Az ilang-ilang-illóolaj

Az ilang-ilang vagy kananga, Cananga odorata, semmivel nem összetéveszthető illata bizonyítottan stresszoldó, nyugtatja az idegeket, és elősegíti a pihentető alvást is. Mandarinnal, pacsulival és mirhával összekeverve fantasztikus illattal tölti be a helyiségeket, 10-20 cseppet kell tenni párologtatóba vagy diffúzorba.

GettyImages-162332903

Fürdés közben is remek relaxációs élményt nyújt, hogyha a fürdővízbe olyan fürdősót szórsz, amire előtte 7-8 csepp olajat csepegtettél. Egy fárasztó nap után nincs is jobb, mint elnyújtózni a finom meleg fürdővízben, miközben átengeded magad az aromaterápia okozta otthoni wellnessélménynek.

A kamilla illóolaja

A kamillából, Matricaria chamomilla, készült illóolaj belélegzése szorongást gátló, stresszoldó és altató hatású, melyet több ízben is bizonyítottak. Hagyományos párologtatóba vagy hideg diffúzorba is lehet belőle 10-20 cseppet tenni, hogy kifejtse áldásos hatását, de akár spray formájában is használható. Egy 3 decis vízbe pöttyents 10-15 csepp kamillaolajat, majd az elegyet öntsd át egy szórófejes flakonba, és tekerd rá a tetejét - minden használat előtt alaposan rázd össze.

A cikk az ajánló után folytatódik

Feszültségoldás természetesen

A Zen illóolaj-keverék relaxáló, harmonizáló illatkombinációjával segíti a napi stressz legyőzését, finom illatának köszönhetően pedig nyugalommal, vidámsággal tölti meg a teret. Ha téged is legyűrnek a feszültséggel teli mindennapok, válaszd ezt a megoldást.

Tudj meg róla többet!

Promóció

Fontos, hogy ne műanyag flakonban tárold, mert az olaj idővel ki fogja lyukasztani. Miután elkészült a permeted, lefekvés előtt pár perccel fújd be a párnádat vagy a takaródat vele, és garantált lesz a nyugodt alvás. 

A levendula illóolaja

Az orvosi levendula, Lavandula angustifolia, az egyik legismertebb természetes nyugtató, stresszoldó növény, aminek altató hatása is ismert. Bizonyítottan jótékonyan hat az idegrendszer működésére, különböző idegi eredetű problémák is orvosolhatóak lehetnek használatával.

GettyImages-1314320909
Fotó: Mila Naumova / Getty Images Hungary

Aromaterápiában linalil-acetát- és linaloltartalma miatt használják, akár masszázsolajként, párologtatóba, altatópermetként vagy néhány, 5-7 cseppet a fürdővízbe csepegtetve is kifejti jótékony hatását. Az erős gyógynövényt elővigyázatosan használd, egyeseknél bőrirritációt okozhat.

10 nyugtató hatású gyógytea

A gyógynövényekből készült teák oldják a feszültséget, megszüntetik a stresszt.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük