Átmozgatja a merev nyakat, csökkenti a fájdalmat: érdemes mindennap elvégezni ezeket a gyakorlatokat
Napainkban a nyakpanaszok nagyon gyakoriak, fontos a gerincszakasz rendszeres átmozgatása.

nyakfájdalom
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Alig van olyan ember, aki időnként ne szenvedne nyakfájdalomtól. Elég egy kényelmetlenebb pózban eltöltött éjszaka, egy nem megfelelő magasságban beállított monitor vagy egy nehezebb táska, és máris kialakulhat a panasz.

Az ülő, inaktív életmód, a monitor előtti munkavégzés és az okoseszköz-használat mind-mind jelentős terhet rónak a nyaki gerincszakaszra, valószínűsítik a különböző strukturális problémák kialakulását. Gyakori eltérés például az előrehelyezett fejtartás, amit SMS-nyaknak is neveznek. A kellemetlenségek megelőzéséhez elengedhetetlen a nyak rendszeres átmozgatása és - ha szükséges - a testtartás korrigálása.

Nyakátmozgató torna

A nyaktorna átmozgatja a kérdéses gerincszakaszt, nyújtja a feszülésre hajlamos izmokat, segíthet a nyak- és a fejfájás megelőzésében. Érdemes rendszeresen végezni, ugyanakkor fájdalom esetén nem szabad folytatni a gyakorlatot. A fejet nem szabad rángatni, és a hátrahajtásával is jobb vigyázni. Ülő munkavégzés esetén akár többször is végig lehet menni a gyakorlatsoron. Az egyes feladatoknál dolgozz olyan ismétlésszámmal, ahogyan jólesik.

Krónikussá váló vagy erőteljes nyaki panasz, látható elváltozás esetén nem elég az otthoni torna, szakember segítségére van szükség!

Mentesen főzni könnyű!

Mentes Anyu legújabb könyvében nem kevesebbre vállalkozott, mint hogy összeállítsa a mentes étkezések 50 legjobb receptjét. Korábbi könyveivel együtt, összesen 162 recepttel örvendezteti meg a különleges étrendet követő olvasóit.

A könyveket kedvezményes áron ide kattintva, kizárólag online lehet megvásárolni.

Promóció

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük