A 8 leggyakoribb alvópóz szervezetre gyakorolt hatása: még az is számíthat, melyik oldaladon alszol
Az egyes alvópózok más és más hatással vannak a szervezetre, nem mindegyik való mindenkinek.

alvó nő
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az ember élete jelentős részét alvással tölti, és az éjszakai pihenés hossza, illetve minősége jócskán befolyásolja a mindennapjait. Nemcsak az számít azonban, hogy kielégítő mennyiségű és mély, megébredések nélküli-e az alvás, hanem az is, hogy milyen pózban történik.

A választott alvópóz hatásai olykor közvetlenül az ébredés után érezhetők: bizonyára mindenkivel előfordult már, hogy elaludta a nyakát, merev és fájdalmas izomzat gyötörte az ágyból kikelve, ami csak mozgatást és masszírozást követően oldódott. Habár az alvás közbeni testhelyzet következményei nem mindig ennyire egyértelműek, mégis érdemes vele tisztában lenni, hogy hatással van a szervezet egészére.

Hogyan hatnak a szervezetre az alvópózok?

A mozgásszervi panaszokkal, derék- vagy nyakfájdalommal élők jól tudják, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy munka közben hogyan használják a testüket, emelnek meg egy súlyos tárgyat, vagy épp ülnek. Éjszaka persze nehezebb korrigálni a helytelen testtartást, és az is jellemző, hogy sokan csak a már jól bevált alvópózukban képesek pihenni, mégis, bizonyos esetekben javasolt átgondolni a választott pozitúrát, és megkísérelni módosítani rajta, ha szükséges.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük