Fájdalmas mellfeszülés menzesz előtt?
12 természetes megoldás
Megmutatjuk a legbiztosabb módszereket, melyekkel búcsút inthetsz a fájdalomnak!

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Nem talált a méretében szexi fehérneműt a plus size blogger, ezért saját kollekcióval állt elő »

Furcsa fotók készültek Rihannáról: különös háttér előtt pózolt »

Gigi Hadidról meseszép fotók készültek: talán sosem volt még ilyen nőies a modell »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ahogy a női szervezet minden hónapban felkészül a megtermékenyülésre és az esetleges szoptatásra, a hormonok - főként az ösztrogén és a progeszteron - szintjének ingadozása szövetnövekedést és folyadék-visszatartást vált ki az emlőben. Ez a mell duzzanatához, fájdalmához, sőt, akár csomók képződéséhez - fibrocisztás emlőbetegséghez - vezethet.

A mell fájdalma az ötven évnél fiatalabb nők közel felét érinti, és általában közvetlenül a menstruáció előtti néhány napban jelentkezik a legerőteljesebben, majd a vérzés megindulásával megszűnik. Nem kell azonban beletörődnöd ebbe a helyzetbe, hiszen számtalan ügyes trükk és módszer létezik, mellyel enyhítheted a fájdalmat.

Nyugtató szappan

Zuhanyozás közben szappanozd be a melledet, és finoman masszírozd a mellkas középső részétől kifelé, a hónalj irányába. Ez javítja a vérkeringést és a nyirokkeringést, elősegítve a fertőzés ellen védő anyagok szállításáért felelős nyirokfolyadék távozását. Utána ne felejtsd el a krémezést.

Hűs enyhülés

Bugyolálj be egy csomag jégkockát vagy fagyasztott borsót törülközőbe, és mindkét mellet tíz-tíz percig borogasd vele. A hideg csökkenti majd a duzzanatot, enyhíti a fájdalmat és a feszülést. Ezt a műveletet akár naponta többször is ismételheted.

Kiegészítő készítmények

Ligetszépe olaj

A ligetszépe olajat régóta alkalmazzák a menstruáció előtti tünetegyüttes kezelésére. A benne lévő gamma-linolénsav - GLA - nevű esszenciális zsírsav hozzájárulhat a hormonok egyensúlyban tartásához, és enyhítheti az időszakos mellérzékenységet.

Két nappal a menstruáció várható időpontja előtt kezdd el szedni a kapszula formájában kapható készítményt, és naponta háromszor alkalmazd egészen a menstruáció második napjáig. A felszívódás elősegítése érdekében étkezés közben vedd be.

Gyermekláncfűtea

Készíts teát a vízhajtó hatású gyermekláncfű gyökeréből nyert porból - amelyet filteres kiszerelésben tudsz beszerezni a gyógynövényboltokban. Áztass egy filtert egy csészényi forrásban lévő vízbe tíz percig, és fogyaszd naponta kétszer, egy órával étkezés után. Esetleg szedheted a gyógynövényt kapszula formájában is.

Vitaminokkal

Az E-vitamin és a B6-vitamin együttesen szintén segíthet a mellérzékenység megelőzésében. Az ajánlott adag naponta 500 milligramm E-vitamin és 50 milligramm B6-vitamin egy héten keresztül. Mivel ezt a mennyiséget a szokásos étrended valószínűleg nem biztosítja, ha természetes úton szeretnéd szervezetedbe juttatni ezeket a vitaminokat, fogyassz sok búzacsírát, növényi olajokat, diót, magvakat és teljes kiőrlésű gabonaféléket, a B6-vitamin beviteléhez pedig avokádót, halat, baromfit, sovány húsokat, banánt és spenótot.

Megfelelő tartás

Ne viselj merevítős melltartót, amikor a melled érzékeny - ilyenkor szerencsésebb választás egy sportosabb darab. Ha új fehérneműt vásárolsz, nagyon figyelj oda, hogy ne szorítson.

Bármennyire is tetszik egy szexi csipkemelltartó, ha nem érzed jól magad benne, inkább ne vedd meg. Ugyanakkor a régi daraboktól, melyek már nem támasztják alá megfelelően a melledet, szabadulj meg.

Étrendi megoldások

Szójával

A szója fitoösztrogéneknek nevezett, hormonszerű vegyületeket tartalmaz, melyek befolyásolják a menstruációval és a menopauzával kapcsolatos hormonszint-ingadozásokat. Ezzel magyarázhatók azok a kutatási eredmények, melyek szerint azokban a távol-keleti országokban, ahol az emberek sok szóját fogyasztanak, kevesebb nő küzd mellfájdalommal vagy változókori tünetegyüttessel. Fogyassz szójaalapú húskiegészítőket, tofut vagy szójatejet.

Rostok a zsír helyett

Egyél sok gyümölcsöt, zöldséget, babot, hüvelyest, valamint teljes kiőrlésű gabonát. Egy amerikai vizsgálatból kiderült, hogy a rostban gazdag étrenden élő nők szervezete több ösztrogént termel, minek köszönhetően enyhül a fájdalom. Ugyanakkor ügyelj arra, hogy a napi kalóriamennyiségednek csak kevesebb mint 30%-a származzon zsírból. Kutatások bizonyították ugyanis, hogy az olyan kultúrákban élő nők körében, ahol a zsírszegény étrend a jellemző, ritkábban fordul elő emlőfájdalom.

Kerüld a hidrogénezett olajokat!

A margarinban, a bolti süteményekben, a piskótatésztában és a chipsekben lévő hidrogénezett olajok gátolják, hogy a szervezeted az egészséged szempontjából lényeges zsírsavakat gamma-linolén savvá alakítsa.

Ez az anyag fontos szerepet játszik abban a láncreakcióban, amely megakadályozza a mellszövet fájdalmát. Kerüld az ilyen ételek fogyasztását!

Csak semmi metilxantin!

A kávéban található koffein és a csokoládéban lévő teobromin úgynevezett metilxantin-származék, mely a központi idegrendszert stimuláló anyagok csoportjába tartozik. Kimutatható még a borban, a sörben, a banánban, a sajtban és az ecetes uborkában is. Az emlőben ciklikusan jelentkező fájdalmas csomók visszaszoríthatók a metilxantint tartalmazó ételek fogyasztásának csökkentésével, kerülésével.

Óvatosan a sóval!

Bánj csínján a sóval, és ügyelj a zacskós levesekből és más kész-, illetve csomagolt ételekből származó nátrium bevitelére is. A nátrium fokozza a vízvisszatartást, és ettől a mell megduzzadhat. Különösen a menstruációt megelőző két hétben fontos, hogy a sófogyasztást minél inkább csökkentsd.

Sportolj!

Hetente legalább háromszor mozogj harminc percet. Különösen a menstruációt megelőző héten lényeges, hogy időt szakíts erre. A testmozgás csökkenti az emlőfájdalom kialakulásában is szerepet játszó stresszhormonok szintjét, miközben serkenti az örömérzetet keltő endorfinok termelődését.

Ezenkívül a szervezetben lévő folyadék mennyiségének csökkentésével a duzzanatot is enyhíti.

Fordulj orvoshoz!

Az emlőfájdalom vagy -érzékenység bizonyos gyógyszerekkel is összefüggésben állhat, ezért tájékoztasd róla orvosodat. Ezenkívül, bár a mellben vagy a hónaljban tapintható puha csomókat általában felgyülemlett folyadék okozza, ha egy csomó keményebb és gömbölyű, szövetmintavétellel kell megállapítani, nem rákos daganatról van-e szó. Mindenképpen keresd fel az orvost, ha csomót veszel észre. Tedd ezt abban az esetben is, ha az emlőfájdalom a szokásosnál erőteljesebb, vagy, ha váladék, illetve vér szivárog a mellbimbóból.
 

Cikkünk az 1001 otthoni gyógyír című könyv segítségével készült.

Elsősegély otthon! Nem kell minden problémával azonnal orvoshoz fordulnod, vagy a megfázás első tüneteire újabb adag antibiotikumért nyúlni: próbáld ki először az otthon is elkészíthető recepteket és hasznos tippeket! Az otthoni gyógymódok közül érdemes néhányat alkalmazni már a tünetek első megjelenésekor, hiszen ekkor általában még könnyen visszafordítható a folyamat.

Kiadja az Reader's Digest.
A könyv ára: 8990 Ft
A könyvet itt rendelheted meg.
Ezt is szeretjük