10 étel, amit muszáj fogyasztanod, ha bélproblémákkal küzdesz: jót tesznek a szervezetnek
A mediterrán étrendbe illő fogások a bélrendszert is támogatják.

babbal töltött édesburgonya
Ez is érdekelhet

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

A 14 éves Endike beszélni kezdett (x)

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogyan jutottunk el ide és hogyan léphetünk ki belőle?

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

beauty and style

Megköti a vizet és nyugtatja az érzékeny bőrt a kolloid zab: ezért jobb, mint a sima »

Megvan a szezon kedvenc karcsúsító ruhadarabja: a húzott derekú felső most nagyon divatos »

Haslapító, fogyást segítő pilates 10 percben: kezdőknek is hatásos »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A mediterrán diéta egészségre gyakorolt jótékony hatása már régóta bizonyított, egy újonnan publikált kutatás most arra mutat rá, hogy az étrend a mikrobiom bélbaktériumait is támogatja, amely nemcsak az emésztőrendszeri betegségektől véd, de erősíti az immunrendszert is.

A kutatást a hollandiai University Medical Center Groningen kutatói végezték több mint 1400 résztvevővel, eredményük szerint a mediterrán étrend támogatta a mikrobiom baktériumflóráját, és a székletvizsgálatok alapján a gyulladásos markerek alacsonyabb szintjével is összefüggésbe hozták. Arra következtetnek, a gyulladásos eredetű bélbetegségek - így a Crohn-betegség, a fekélyes vastagbélgyulladás és irritábilisbél-szindróma - megelőzésében is fontos szerepet játszhat.

A mediterrán diétába illő ételek

A főként növényi alapú mediterrán diéta fő összetevői a gyümölcsök, zöldségek, hüvelyesek, gabonafélék, olajos magvak, valamint a halak. A kutatók arra már korábban rámutattak, hogy a szívbetegségek és a rák kockázatát is csökkenti az étrend, most az emésztőrendszerre gyakorolt hatására is rávilágítottak, ezért érdemes gyakran enni a változatos és finom fogásokat.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük