10 étel, ami beleillik a mediterrán diétába: a vérnyomás szabályozásában is segítenek
A mediterrán diéta a vérnyomás szabályozásában és a szív védelmében is fontos.

gazpacho
Ez is érdekelhet

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra! (x)

Szakértelem és újító szemlélet az Ilcsinél (x)

„Egy gyerek voltam” – vallott Szilágyi Áron (x)

Dobd fel a hétköznapi menüt, készíts citrusos-csípős tengeri sügért! (x)

beauty and style

Celine Dion sikkesebb, mint valaha: 52 éves korára igazi stílusikonná érett »

Teljes testet átmozgató, vidám aerobic: napi 30 perc, és beindul a fogyás »

4 egyszerű lépés a tökéletes tusvonalért, maszatolás nélkül: kezdőként is menni fog »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az már közismert tény, hogy a világ leghosszabb életű népeinek jelentős része a mediterrán országokból származik. Követendő életmódjuk fontos része az étrend, nem véletlen, hogy a mediterrán diétát a legegészségesebb diéták egyikének tartják.

A diéta legfontosabb pontjai a tengerparti, különösen a földközi-tengeri országok gasztronómiájából erednek, és egészséges ételeit az érbetegségek, a szívproblémák, illetve a cukorbetegség megelőzésében és kezelésében, illetve a vérnyomás szabályozásában is hasznosnak találták. 

Ételek a mediterrán diétához

Elég csak a dél-olasz, a görög vagy a spanyol konyha gasztronómiájára gondolni, hogy egyértelmű legyen: a mediterrán diéta könnyen betartható, mivel szigorú szabályok helyett irányelvek határozzák meg, az alapanyagokból pedig nagyon könnyű végeredmény készülhet el, ami egy nyári menühöz is éppen ideális.

A mediterrán diétában lényeges a sok zöldség és gyümölcs, az olajos magvak, a hüvelyesek, a teljes kiőrlésű gabonából készült élelmiszerek fogyasztása. Minél kevesebb vörös és feldolgozott húsétel, zsíros tejtermék, cukros, sós étel, de minél több halféle, egészséges növényi zsír, zöldfűszerrel készült étel kerülhet a tányérra.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük