Sokat ülsz a monitor előtt? Nyakfájás elleni, 10 perces gyakorlatot mutatunk
Ha ülőmunkát végzel, a következő gyakorlatokat építsd be a mindennapjaidba!

joga-nyujtozas
Ez is érdekelhet

Családi üdülőparadicsom, ahol a kicsik és a nagyok is jól érzik magukat (x)

Hogyan hasznosul pontosan a kalcium? Ez a vitamin elengedhetetlen hozzá (x)

Sztárokkal teli luxushajó indul Szegeden: igazi álomvilágba csöppenhetsz (x)

Ez a mézes csoki újrafogalmazza a csokoládét: édesség helyett próbáld ki ezt! (x)

Megújul a városligeti Gyermeknap: új helyszínek és programok várnak (x)

Így töltsd fel a nyári energiakészleteket! (x)

Hamarosan újra DM gyermeknap a Vasúttörténeti Parkban: Ezt a bulit nem érdemes kihagyni! (x)

beauty and style

Kiütések és irritáció borotválkozás után? Megmondjuk, mit csinálsz rosszul »

8 étel, amitől makulátlanul tiszta bőröd lesz: fogyaszd őket rendszeresen »

Gyönyörű nő lett a Vágy és vezeklés egykori sztárja: Saoirse Ronan igazi ír szépség »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A mindennapos ülőmunka eredményeképpen - különösen, ha helytelen testtartásban történik - a gerinc fiziológiás, S alakú görbülete a nyaki, illetve az ágyéki szakaszon kiegyenesedik, a háti szakaszon fokozódik.

Mivel mindez kórosan felhúzott vállakkal is társulhat, sokan az irodai munka első kellemetlen panaszait nyaki tájékon tapasztalják.

Jógával a nyakfájás ellen

Ha mindez számodra is problémát jelent, érdemes beiktatnod életedbe a jógát, és kezdésként legalább napi 10 percet gyakorolni annak érdekében, hogy úrrá legyél a kellemetlen problémán. A jóga soha nem egyetlen területre koncentrál, az embert holisztikus egészként szemléli. Ennek értelmében a következő jógagyakorlatok többsége sem csupán a gerinc nyaki szakaszára, hanem az egész gerincoszlopra irányul. Az alábbi képeken mutatunk néhány hasznos gyakorlatot, melyek rendszeres végzésével megszüntethető a nyakfájás.

Képek: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük