Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)
Fontos, hogy immunrendszerünket egészséges táplálkozással támogassuk, ehhez pedig halfogyasztásunknak is az ajánlott mennyiség alapján kell alakulnia.

cover (1).png
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A hidegebb hónapokban különösen fontos az immunrendszert egészséges táplálkozással is támogatni. Ezáltal pedig a megfelelő mennyiségű vitamin- és ásványianyag-tartalmat vigyük be szervezetünkbe, hogy az gond nélkül tudja felvenni a harcot az influenzával és a különböző vírusokkal.

A tudatos étrendhez elengedhetetlen, hogy halfogyasztásunk is az ajánlott mennyiség alapján alakuljon. Nem csupán sütve, rántva, panírozva tudjuk fogyasztani a halakat, de akár halpástétomokkal is be lehet vinni a szükséges vitaminokat a szervezetbe.

Ősszel-télen figyelj még jobban

Az őszi időszak - a hirtelen jövő hőmérséklet-különbség, majd az esősebb, nedvesebb idő megérkezése - kedvez a baktériumoknak, vírusoknak, ezért különösen fontos ilyenkor még inkább figyelni az egészségre. Ebben a változatos étrendnek kiemelkedő szerepe lehet, hiszen ez is támogatja a szervezet védekezőrendszerét.

UGC posztok1.png
Fotó: HAME HUNGARIA Kft.

Sajnos a borongós idő sokak számára elhozza a levertség érzését, a melankóliát, de ettől sem kell megijedni, hiszen tudatos étrenddel bizony a mentális jóllétünket is képesek vagyunk hatékonyan segíteni. A legnagyobb védelmi szerepet a különböző táp- és ásványi anyagok, vitaminok mellett az omega-3 zsírsavak játsszák, így a hal és halkészítmények fontossága és rendszeres fogyasztása is felértékelődik a hidegebb évszakokban. 

Miben is segítheti a szervezetet a halfogyasztás?

A halak vitamin- és ásványianyag-tartalma nagyban függ a halfajtól, illetve azok élőhelyétől. Az azonban vitathatatlan, hogy igazi vitaminbombák, hiszen jelentős forrásai a bőr- és nyálkahártyavédő A-, valamint a csontépítéshez és az immunrendszer működéséhez szükséges D-vitaminnak is. Ezenkívül a halak zsírtartalma is elengedhetetlen a szervezet számára. Különösen az olajos húsú mélytengeri fajták, mint például a lazac vagy tonhal gazdagok omega-3 zsírsavakban, amelyek nélkülözhetetlenek a sejthártya felépítéséhez, valamint a szem és az agy egészséges fejlődéséhez. 

UGC posztok.png
Fotó: HAME HUNGARIA Kft.

Az egészséges étrendhez hozzátartozik az is, hogy hetente legalább egyszer fogyasztunk halat, ezzel pedig vigyázunk a szívünkre is, hiszen szív- és érrendszeri betegségek kockázatának csökkentéséhez is hozzájárulhatnak.

Találd meg a tökéletes módot a fogyasztáshoz

A hal a kiegyensúlyozott táplálkozás része, amely minden korcsoport számára ajánlott. Kevés zsiradékkal elkészítve a szív- és keringési betegséggel küzdők, sőt a fogyókúrázók, cukorbetegek étrendjébe is beilleszthető. Fontos azonban, hogy tudatosítsuk, hogy a hal és halkészítmények amellett, hogy egészségesek, finomak, számtalan elkészítési móddal és formával a mindennapi táplálkozásba is színt visznek. Nem csupán rántva, sütve, levesben tudjuk fogyasztani a különböző halfajtákat, de halpástétomok vagy konzervek formájában is bevihetjük szervezetünkbe az értékes tápanyagokat. A Hamé halpástétomok igazi „gyors harapnivalós” alapanyagok is lehetnek, hiszen reggel a pirítóshoz, uzsonnára pedig zöldségekkel, salátákkal is fogyaszthatóak, de egy-egy baráti összejövetelen ízletes falatkákként is tudjuk őket tálalni.  

(Képek forrása: Hamé Hungary Kft.)

Ezt is szeretjük