10 hatékony gyakorlat a kellemetlen banyapúp ellen: segítenek visszaállítani a nyak ívét
A banyapúp korántsem csak esztétikai probléma, muszáj vele foglalkozni.

banyapúp cov
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A nyak és a hát találkozásánál kialakuló púp, amit banyapúpnak is neveznek, a modern életforma, a számítógép előtti munkavégzés és a gyakran túlzásba vitt okostelefon-használat miatt egyre gyakoribb. Ráadásul nem csak az idősebbek körében, minden korosztályban előfordul. 

Sokan csak esztétikai problémának látják a deformitást, valójában viszont az előrehelyezett fejtartás miatt állandósulhat a nyak- és vállfájdalom, sőt még migrén is nehezítheti az érintettek mindennapjait. A korrekció nem könnyű feladat, szakember iránymutatására lehet szükség, aki felméri a testtartással kapcsolatos gondokat, majd célzott, személyre szabott gyakorlatokat irányoz elő. A megelőzés kulcsfontosságú, és ebben az otthoni tornagyakorlatok is segíthetnek. Akkor is érdemes kipróbálni őket, ha az elváltozás már fennáll. 

Gyakorlatok banyapúp ellen

A mindennapok során a banyapúp és az egyéb gerincdeformitások prevenciója szempontjából a testtartás korrekciója a leglényegesebb feladat. Az előreeső vállak, a hát domborulatának növekedése, az előrehelyezett fejtartás mind az izomegyensúly felborulásával jár. Míg egyes izmok túlnyúlnak, mások feszesebbé válnak, rögzül az eltérés, egyre gyakoribbá válnak a panaszok. A tartáskorrekciónak a feszes izmok nyújtásával, illetve erősítéssel kell együtt járniuk. A következő gyakorlatok segíthetnek a megelőzésben, valamint a még nem régóta fennálló, illetve nem nagyfokú elváltozások visszafordításában. Bár a feladatok egyszerűnek tűnhetnek, hiszen kicsi és nem összetett mozgásokról van szó, helyes elvégzésükhöz, megérzésükhöz időre és gyakorlásra van szükség.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük