Így ne kapj tüdőrákot a városi sportolástól! 3 szabály, amit tarts be!
Mikor, merre és hogyan fuss, ha nem akarod, hogy a mozgás többet ártson, mint amennyit használ?

Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

4 tipp: így védd a kisbabád bőrét! (x)

Vágyak, remények, pletykák: boldog békeidők hangulatát idéző, szellemes komédia érkezik (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

beauty and style

A 70-es években nem volt nőiesebb smink ennél, és most újra divatos – Póklábpillák egyszerűen »

A bőr és a haj csodafegyvere a squalane: elképesztő változást idéz elő »

Így még biztosan nem gondoltál a rövidnadrágra: nőies szettek, amikben ősszel is helyet kaphat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ősszel gyakran előfordul, hogy a nagyvárosok levegőminősége még az amúgy megszokotthoz képest is kívánnivalót hagy maga után.

Ha szívesen sportolsz odakint, valószínűleg ilyenkor megfordul a fejedben, hogy, bár az izmaiddal, ízületeiddel jót teszel, a tüdőd talán nem köszöni meg.

Városi sportolás

Mivel sportolás közben intenzívebbé válik a légcsere - gyakrabban és mélyebb levegőt veszel -, könnyebben jutnak le a tüdőbe a levegőben keringő szennyező anyagok, így nagyobb kárt okozhatnak.

A szmog hazánkban elsősorban szélcsendes, nyirkos időben alakul ki - bár létezik nyári szmog is, ez ritkábban okoz problémát. A legveszélyesebb egészségkárosító részecskék a levegőben a nitrogén-dioxid, az ózon, a króm, valamint a szállópor-részecskék. Ez utóbbiakról részletesebb olvashatsz korábbi cikkünkben.

Légzés orron át

A szálló por durva részecskéi - 10 mikron átmérőjűek - nem jutnak le a tüdőbe, ha sportolás közben orron át veszed a levegőt. Fontos tehát, hogy erre figyelj futás, illetve kerékpározás közben is. Rossz hír, hogy ezzel a módszerrel a finomabb - 2,5 mikronnál kisebb - részecskék tüdőbe kerülését nem tudod kiküszöbölni. De azért mégis tettél valamit.

Kerüld a főutakat!

Próbáld elkerülni a forgalmasabb útszakaszokat! Ez nemcsak szmogos időben érvényes, hanem általában is igaz a városi sportolásra. Ha nincs a közeledben zöld terület, fuss a mellékutcákban - a nagy forgalmú utaktól már 15 méterre csökken a szállópor koncentrációja. Bringások számára segítséget nyújthat a biciklis maszk használata.

Allergiagyanús tünetek

Tüsszögés? Ingerköhögés? Orrdugulás? Ödéma? A szervezetben megnövekedett IgE (immunglobulin E) szintet sokféle tünet jelezheti. Gyorstesztünk segít eldönteni, hogy visszatérő panaszaidat allergia, vagy valamilyen vírus, fertőzés okozza-e.

Bővebben itt olvashatsz a termékről.

Promóció

Hajnali kezdés

Mivel a szállópor egy része az éjszaka során leülepedik, tanácsos a hajnali, reggeli órákat választani a sportolásra. Ha nem vagy koránkelő, ez elég drámaian hangozhat, de gondolj bele, hogy az őszi-téli hónapokban a jobb levegőminőség mellett még egy érv szól a napindító sportolás mellett: este már sötét van.

Ezt is szeretjük