Ezeket edd vizsgaidőszakban!
5+1 táplálék, amitől felpörögsz
Nem kevés energiára van szükséged a félévi vizsgákhoz. Megmutatjuk, mit fogyassz, hogy könnyebb legyen.

beauty and style
Top olvasott cikkek

Talán te is érezted már úgy, hogy a rendszeres étkezés - különösen a vizsgaidőszakban - megoldhatatlan feladat. Ilyenkor jönnek a gyorséttermi ételek, hiszen túl fáradt vagy ahhoz, hogy főzz magadnak. A rendszeresen fogyasztott rossz minőségű ételek azonban komoly befolyással bírnak a szellemi képességekre és az egészségre is. Mindez rövid időn belül vitamin- és ásványianyag-hiányhoz vezet.

Amikor elérkezik a rettegett vizsga, vagy sürgősen be kell adnod egy dolgozatot, a szervezetnek nincs elegendő tápanyagtartaléka, hogy kivédje a fokozott stressz káros hatásait. Pedig a vizsgák feszültsége könnyen vehető akadály, ha egészséges és jó minőségű ételeket fogyasztasz.

Gyümölcsök minden mennyiségben

Ha nincs elegendő időd, hogy tápláló ételt készíts magadnak, fogyassz gyümölcsöket. A bennük lévő flavonoidok a C-vitaminnal, a béta-karotinnal és az E-vitaminnal együtt segítenek a betegségek legyőzésében, emellett energiát is szolgáltatnak. Nem feltétlenül szükséges a legdrágább gyümölcsöket megvenned - ezeket a tápanyagokat az olcsó alma és narancs is tartalmazza.

Tejtermékek

Egy pohár meleg tej remek idegnyugtató lehet a vizsga előtti este - cigi és kávé helyett. Közvetlenül lefekvés előtt mellőzd a dohányzást és a koffeinfogyasztást, mert ezek negatívan befolyásolják a természetes alvásritmusodat, így odalesz az éjszakai nyugalmad.

A tejtermékek fogyasztása azért is javasolt, mert az idegsejtek működéséhez nélkülözhetetlen B-vitaminok biztos forrásai. Különösen a B6-, a B5- és a B12-vitaminok serkentik az agyi ingerületátvitelt.

SOS - csokoládé és kávé

Mind a csokoládé, mind a kávé segít a koncentrálásban. Serkentőleg hat az agyműködésre, ha vizsga előtt eszel egy szelet csokoládét, és megiszol hozzá egy csésze kávét. A csoki a koncentrációs képességet javítja, a kávé pedig éberebbé tesz.

Vizsga előtt csak keveset!
Egy nehezebb vizsga előtt - a gyomrodban lévő gombóctól - valószínűleg nem tudsz túl sokat enni. Nem is baj, hiszen a túlterhelt has megakadályoz a gondolkozásban: ilyenkor a vér az agy felől a gyomor irányába áramlik. Közvetlenül vizsga előtt csak kevés és könnyű ételt fogyassz.

Nélkülözhetetlen ásványvíz

A magnézium nélkülözhetetlen kelléke a vizsgaidőszaknak. Hiányában fáradékonyság, idegesség alakul ki. Fogyassz több spenótot, hüvelyes zöldséget, banánt, dió- és mogyoróféléket. Ne feledkezz meg az elegendő folyadékmennyiségről sem.

Igyál napi másfél-két liter ásványvizet - tudományos kutatások igazolták, hogy a szervezet ásványvízből tudja legkönnyebben felvenni a magnéziumot.

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

Táplálékkiegészítők

Ha diétázol, vagy allergiás vagy egyes élelmiszerekre, ajánlott naponta multivitamin- és ásványianyag-tartalmú készítményeket szedned. Ha dohányzol, a vizsgaidőszakban garantáltan több szál fogy, mint általában, így feltétlenül szedj antioxidáns hatású C-, valamint E-vitamint és béta-karotint.

Ha nem fogyasztasz túl sok tejterméket, mogyorófélét vagy teljes kiőrlésű gabonából készült ételt, immunrendszered védelmében mindenképpen tanácsos komplex B-vitamin-készítményt szedned.

A feszültséggel teli vizsgaidőszak előtt és alatt tanácsos naponta egy 500 mg aszkorbinsavat tartalmazó C-vitamin-tablettát szedned - így jó eséllyel kivédheted az influenzát is.

Cikkünk a Reader's Digest Útmutató az egészséges élethez című könyve alapján készült.

A könyv gyönyörűen illusztrált, átfogó gyakorlati útmutató az egészséges életmódhoz. Megtudhatod belőle, milyen hatással van a táplálék tested működésére, hogyan és miért változik a táplálékigény a különböző életkorokban, és tanácsokat kaphatsz, hogyan igazítsd étrendedet életmódodhoz. Szakemberek adnak tanácsokat különféle egészségügyi problémák leküzdéséhez. Emellett egészséges főzési technikákat, szupertáplálékokat, ínycsiklandó hétköznapi és egzotikus ételeket ismerhetsz meg.

Kiadja a Reader's Digest.
Ára 7490 forint.
A könyvet itt rendelheted meg. »
Ezt is szeretjük