Ez a vitamin hiányzik a szervezetedből! Így derítsd ki a tünetből
Tested jelzései elvezetnek az egészségügyi probléma okáig. Figyeld őket!

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A hideg idő beköszöntével jóval kevesebb idénygyümölcsöt fogyasztasz, ami előbb-utóbb megmutatkozhat az egészségi állapotodon. Amint tapasztalod az első tüneteket, érdemes tudatosabban táplálkoznod.

Bőrproblémák - az A-vitamin hiánya

A nyár elmúltával tapasztalhatod, hogy bőröd kevéssé rugalmas, könnyen kiszárad. Mindez betudható a zord időjárás hatásainak, de a vitaminhiánynak is. Ha novemberre jóval több pattanásod alakul ki, vagy a bőröd húzódik, érzékennyé válik, érdemes tudatosabban táplálkoznod.

Elsősorban a megfelelő mennyiségű A-vitamin fogyasztása fontos bőröd egészsége szempontjából.

Sötétzöld, narancssárga és piros húsú gyümölcsök, zöldségek

Ez a vegyület ugyanis nem csupán az immunrendszert erősíti, és segít megőrizni látásod épségét, de bőröd szépségéért is felel. Egyél több sötétzöld, narancssárga és piros húsú gyümölcsöt és zöldséget - nagy mennyiségű béta-karotint tartalmaznak.

A béta-karotin az A-vitamin provitaminja, melyből szervezeted elő tudja állítani a szükséges vitaminmennyiséget. A halhús, a tojássárgája és a máj pedig gazdag A-vitamin-forrás.

Szédülés, rossz közérzet - a B6-vitamin hiánya

A szédülés az őszi hónapokban többek között az időjárás-változás okozta vérnyomás-ingadozásnak is köszönhető. Ám a panaszt kiválthatja vitaminhiány is. Ha a szédülés mellett rossz hangulatot, illetve álmatlanságot is tapasztalsz, szinte biztosra veheted, hogy csökkent B6-vitamin-szint áll a háttérben.

Ez a meglehetősen sokoldalú vitamin szerepet játszik a sejtszinten zajló kémiai folyamatok katalizálásában - vagyis koenzimként működik.

Banán, húsfélék és burgonya

A létfontosságú vitamin mindemellett a vörösvérsejtek képződésében is részt vesz. Fogyassz minél több banánt, húsféléket, burgonyát, hogy pótold a nélkülözhetetlen vegyület hiányát.

Fertőzések - kevés C-vitamin

Ha ősszel hetekig nem tudsz kikeveredni a megfázásból, valószínűleg több C-vitaminra lenne szüksége a szervezetednek. Míg korábban napi 50 mg fogyasztását javasolták az orvosok, ma már a konzervatívabb szakemberek is 200 mg-ot tartanak optimálisnak. Mivel vízben oldódó vitaminról van szó, nem tudod túladagolni - bár a hosszú időn keresztül nagy dózisban adagolt vegyület vesekő kialakulására hajlamosít.

Citrusfélék, csipkebogyó, zöldpaprika

Ha dohányzol, cigarettánként plusz 50 mg C-vitaminnal számolhatsz. Megfázás esetén pedig bátran fogyaszthatsz akár 1000 mg fölötti mennyiséget is. Amennyiben a természetes forrásokhoz ragaszkodsz, a citrusfélék, a csipkebogyó, a zöldpaprika és a kivi ajánlott az őszi hónapokban.

Cikkünk megírásában dr. Friedhelm Mühleib: Fitten, szépen, egészségesen: Vitaminok című könyve segített.

Ezt is szeretjük