Csökkenti a koleszterinszintet, óvja a szívet és az ereket: 8 egészséges étel paradicsomból
A nyár egyik legízletesebb finomsága nagyon jót tesz a szervezettel, ráadásul sokféleképpen el is készíthető.

paradicsom
beauty and style
Top olvasott cikkek

A nyár étkezés szempontjából már csak azért is jó, mert a piacok kínálatában és a boltok polcain megjelennek az ízletes zöldségek és gyümölcsök, amelyek ilyenkor a táplálkozás leghangsúlyosabb elemeivé lépnek elő, hiszen a hőségben nincs is jobb, mint ezeket a lédús finomságokat fogyasztani. 

A paradicsom sokak kedvence, ami változatos módokon készíthető el. A méltán népszerű mediterrán diétában is fontos szerephez jut, de a magyar konyhában is gyakori alapanyag, például a nyár egyik legkedveltebb, leggyorsabban összedobható fogásában, a lecsóban találkozhatunk vele. Amíg arról késhegyre menő viták folynak, hogy gyümölcs-e, vagy zöldség, az nem vitás, hogy roppant egészséges, az emberi szervezetre nézve számos jótékony hatással bír.

Ízletes és egészséges fogások paradicsomból

A paradicsom körülbelül 95%-a víz, a maradék szénhidrát, rost, így a hidratálásban is segíthet. 100 grammja 18 kalóriát tartalmaz. Meglepően jó forrása az immunrendszert támogató C-vitaminnak, a folsavnak és a káliumnak is, utóbbi révén a vérnyomás szabályozásában is segíthet. Többek között ezért is ér- és szívvédő hatású. Színét a likopin nevű karotinoid adja, ami legnagyobb koncentrációban a héjában található meg. Minél érettebb a paradicsom, annál több benne ez az antioxidáns hatású anyag, de a hőkezelés is növeli a mennyiségét. A likopin védi a bőrt a nap káros sugaraitól, a sejteket a szabad gyökök öregítő hatásaitól. A likopint és a karotinoidokat több kutatás is összefüggésbe hozta a rákmegelőzéssel, egy tanulmány például arra a megállapításra jutott, hogy a mellrák elleni védekezésben is segíthetnek. A likopin az LDL-koleszterin csökkentésében is hasznos lehet, és megfigyelték a paradicsom gyulladáscsökkentő képességét is. Mindezek igazán csábítóvá teszik a nyár egyik legízletesebb csemegéjét. Ha teheted, helyben termesztett paradicsomot vásárolj - már ha nem nevelsz a kertben vagy a balkonon. Hogy változatosan illeszthesd be az étrendedbe, nyolc mennyei receptet ajánlunk.

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük