Ezt edd 50 felett: 5 étel, amely bizonyítottan védi a szívet és erősíti az immunrendszert

A megfelelő rostok, vitaminok és zsírsavak segítenek a szív- és érrendszer, valamint az immunrendszer védelmében.

5 étel, amit 50 felett kötelező lenne fogyasztani
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Top olvasott cikkek

A megfelelő étrend 50 év felett kiemelten fontos, mert ebben az életkorban a szervezet természetes működése lassul, az immunrendszer gyengülhet, és nő a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a gyulladásos állapotok kockázata.

A tudományos kutatások egyértelműen igazolják, hogy a rostokban gazdag étrend – például teljes kiőrlésű gabonák, hüvelyesek, zöldségek és gyümölcsök rendszeres fogyasztása – javítja az emésztést, csökkenti a vércukor-ingadozást, és hozzájárul a koleszterinszint normalizálásához. Az egészséges zsírok, köztük az omega–3 zsírsavak, gyulladáscsökkentő hatásúak, támogatják a szívműködést és az agyi funkciókat.

5 étel, amit 50 felett kötelező lenne fogyasztani

A vitaminok és ásványi anyagok szintén kiemelten fontosak – különösen a D-vitamin, a B-vitaminok, a C-vitamin, a kalcium és a magnézium – segítik az immunrendszer optimális működését, csökkentik a fáradékonyságot és erősítik a csontokat. A kiegyensúlyozott, tápanyagokban gazdag étrend tehát nem csupán megelőzi a betegségeket, hanem aktívan támogatja a vitalitást és az életerőt a következő évtizedekben is. A Weborvos csapata összegyűjtött néhány olyan élelmiszert, amelyek bizonyítottan javítják az általános egészségügyi állapotot, és ötven éves kor felett szinte kötelezővé kéne tenni őket. 

egészséges étrend (2)
Fotó: monticelllo / Getty Images Hungary

Zsíros halak 

Lazac, makréla, hering vagy szardínia: ezek a halak kiemelkedően gazdagok hosszú láncú omega-3 zsírsavakban (EPA és DHA). Ezek a zsírsavak csökkentik a gyulladásokat, javítják az érfalak rugalmasságát, és mérséklik a trigliceridszintet. A kutatások szerint a rendszeres omega-3 bevitel nemcsak a szívinfarktus és a ritmuszavarok kockázatát csökkenti, hanem lassíthatja az időskori memóriavesztést is.

Diófélék és magvak

A dió, mandula és mogyoró értékes forrása az egyszeresen telítetlen zsíroknak, a növényi fehérjének és az antioxidánsoknak. Tanulmányok szerint napi egy maréknyi dióféle fogyasztása 20–30%-kal mérsékelheti a szív-érrendszeri problémák kialakulásának esélyét. Ezen túlmenően a bennük található E-vitamin támogatja az idegrendszer működését és segíti a sejtek védelmét.

dio
Fotó: Arx0nt / Getty Images Hungary

Leveles zöldségek

Spenót, kelkáposzta, mángold és társai magas folsav-, kálium- és antioxidáns-tartalmukkal hozzájárulnak a vérnyomás szabályozásához és az immunrendszer erősítéséhez. A bennük lévő nitrátok a szervezetben nitrogén-oxiddá alakulnak, ami tágítja az ereket, javítja a keringést és segít csökkenteni a vérnyomást.

A cikk az ajánló után folytatódik

Az illatok terápiás ereje

Már megvásárolható a Femina első könyve: 

A láthatatlan gyógyító

Molnár Éva kötete egy különleges utazásra hív az illatok gyógyító világába — az ókori füstölőktől egészen a modern olfaktív terápiáig.
Hogyan hatnak ránk az illatok? Miért kapcsolódik össze ennyire mélyen az emlékezet, a lélek és a szaglás? És hogyan segíthetnek az illatok a testi-lelki harmónia megtalálásában? 

Promóció

Extra szűz olívaolaj 

Az olívaolaj a mediterrán táplálkozás alapja, amely világszerte az egyik legegészségesebb étrendként ismert. Az olajsav és a polifenolok csökkentik az LDL-koleszterint, mérséklik a gyulladásos folyamatokat, és védik az ereket az érelmeszesedéstől. Emellett antioxidánsai az idegrendszert és a memóriát is támogatják. A mediterrán diéta egészségügyi hatásairól itt tudsz bővebben olvasni

Bogyós gyümölcsök 

Áfonya, szeder, málna vagy ribizli: ezek a gyümölcsök tele vannak polifenolokkal, antocianinokkal és C-vitaminnal. Az antioxidánsok mérséklik a gyulladást, támogatják az immunrendszert, és védik az idegsejteket az oxidatív stressztől. Klinikai vizsgálatok szerint a rendszeres bogyós gyümölcs fogyasztás javítja a memóriát, lassítja a kognitív hanyatlást, és csökkenti a szív-érrendszeri betegségek kockázatát.

Ez a zöldség hazavághatja a vesét: ne fogyassz belőle túl sokat

Bizonyos zöldségek túlzott fogyasztása hosszú távon megterhelheti a szervezetet.

Elolvasom

Cover-fotó: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük