Dohányzol? Ezért ne gyújts rá 2 órával elalvás előtt!
A cigarettának sokkal több köze van az alvászavarokhoz, mint azt elsőre gondolnád.

    • H
    • K
    • Sz
    • Cs
    • P
    • Sz
    • V
    • 18
    • 19
    • 20
    • 21
    • 22
    • 23
    • 24
    • 25
    • 26
    • 27
    • 28
    • 29
    • 30
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
Ez is érdekelhet

Tiltott szerelem a Szegedi Szabadtéri Játékokon (x)

A nyugdíjasotthonból mentek fellépni: 40 év után újra színpadra álltak a szereplők (x)

„Azt mondták, örökre feküdni fog” (x)

Megvan, melyik a legjobb játék a gyereknek! (x)

beauty and style

Észre sem veszed a lábprotézist, annyira gyönyörű ez a nő: a 40 éves paralimpikon lepipálja a modelleket »

Hajdúsító púder 3 összetevőből: látványosan megemeli a hajtöveket és táplálja a szálakat »

Feszesítő, mélytisztító arcpakolás 2 hozzávalóból: azonnal felfrissíti a bőrt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A dohányzás szervezetre gyakorolt káros hatásait szinte felsorolni is lehetetlen, a tüdőtől és a légutaktól a szíven és az ereken át a bőrig vagy éppen az emésztőrendszerig szinte nincs olyan pontja az emberi testnek, melynek tekintetében ne járna negatív következményekkel, ha valaki rendszeresen rágyújt.

Arról talán kevesebb szó esik, de legalább ilyen fontos, hogy a dohányzás és az alvászavarok kialakulása között is szoros összefüggés mutatkozik, kialvatlansággal, fáradtsággal, a teljesítőképesség csökkenésével vagy éppen hangulatzavarral és depresszióval fokozva a fizikumra gyakorolt negatív hatásokat.

Álmatlanság, felületes alvás, felébredések

Ahogy azokat egy korábbi cikkében a Huffington Post is összegyűjtötte, a dohányzás több szempont szerint is károsan befolyásolja az alvás minőségét, amellett például, hogy zavart okoz a belső biológiai órában, hozzájárul az alvási apnoé - ide kattintva olvashatsz róla bővebben - és a horkolás kialakulásához, a nikotin élénkítő hatása miatt pedig nehezítheti az elalvást, felületesebbé teszi azt, álmatlanságot okoz, és gyakoribb éjszakai ébredéseket eredményez.

Ha alvás előtt gyújtasz rá, még rosszabb

Az elalvással egy 2013-as, a Floridai Egyetem által végzett kutatás szerint, melyre az eredeti cikk is hivatkozik, főként azoknak a dohányosoknak adódtak nehézségeik - legalábbis nekik gyakrabban -, akik elalvás előtt kevesebb, mint két órával szívták el az utolsó cigarettájukat.

Ha tehát nem akarsz, illetve nem tudsz lemondani a dohányzásról, de valamivel jobban szeretnél aludni, érdemes legalább ennyivel alvás előtt már nem gyújtani rá, nem árt tudni azonban azt sem, hogy az elvonás is okozhat alvási nehézségeket, például előfordulhat, hogy emiatt ébred fel valaki jóval korábban, mint tervezte.

Bár a cikk szerint azok alvásminősége, akik dohányoztak valaha, már soha nem lesz teljesen olyan, mint azoké, akik soha, javítása érdekében mindenképpen célszerű leszokni.

Ezt is szeretjük