Így edd a tésztát a diéta alatt, és nem hizlal majd: mennyi lehet a tányérodon belőle?

Attól függően, hogy az ember mivel párosítja, és milyen tésztát használ, a tésztaételek is illeszkedhetnek a diétába.

Diétás tésztaételek
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Retikül
Top olvasott cikkek

Sokan nem szívesen mondanak le a tésztaételekről, még a fogyókúra kedvéért sem, és hacsak egy speciális diéta - például ketogén - ezt nem indokolja, akkor nem is kell. Csak nem mindegy, hogy milyen tésztát választ az ember, és abból mennyit eszik.

A szénhidrátoknak megvannak a pozitív hatásaik a szervezetre, például támogatják és táplálják az agy működését. Hogy mégis, miért tiltja akkor olyan sok diéta a szénhidrát fogyasztását? Azért, mert szénhidrát és szénhidrát között is van különbség. 

Milyen tésztát válasszak?

Általában nemcsak a diéta során, de minden más esetben is kerülni kell a fehér lisztből készült tésztaételeket. Ez a liszt ugyanis úgy készül, hogy a gabonát megfosztják minden tápanyagtartalmától, elveszíti a vitaminjait, az ásványi anyagait és a rostjait is. Ami marad belőle, az gyakorlatilag az üres kalória.

teljes kiorlesu teszta

Ezért érdemes olyan tésztát választani, amelyik több beltartalommal bír. A legkézenfekvőbb választás a teljes kiőrlésű tészta. Ez sötétebb színű, rozsból vagy búzából, esetleg a kettő keverékéből készül. Magas rosttartalmának köszönhetően támogatja az emésztést, és lassabban szívódik fel, mint fehér lisztből készült társai.

A tönkölytészta szintén jó választás lehet a fehér lisztes tészták helyett, ennek a búzafajtának ugyanis rendkívül magas a fehérje- és aminosavtartalma, azon kívül ásványi anyagokban és vitaminokban is gazdag. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Lehangoltság? Nyerd vissza az életkedved!

Ha tartósan lehangoltnak, fásultnak, kedvetlennek érezzük magunkat, és nem tudunk úrrá lenni rosszkedvünkön, segít az orbáncfű kivonatát tartalmazó Remotiv extra. Ez a patikában, vény nélkül kapható növényi gyógyszer javítja a hangulatot, fokozza a motivációt és csökkenti az enyhe depresszió további tüneteit.

A Remotiv extra vény nélkül kapható, orbáncfűkivonat-tartalmú gyógyszer.

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

Promóció

Tészta és fogyókúra

A legtöbb diéta a fehérjében gazdag, szénhidrátban szegény étrendet javasolja a fogyáshoz. Ennek az az oka, hogy a fehérje táplálja az izmokat, amellett segít hamarabb elérni a teltségérzetet. Ugyanakkor minden makrotápanyagnak megvan a saját szerepe a szervezet működésében, így teljesen kihagyni egyiket sem jó ötlet. Az amerikai Institute of Medicine of the National Academies ajánlásain alapulva zsírégető táplálkozáshoz érdemes belőni a szénhidrátot 45, a zsírt 20 és a fehérjét 35%-ra. Természetesen a szénhidrátfogyasztás javát zöldségekből a legjobb fedezni, de ez még nem jelenti azt, hogy időnként, mértékkel számolva ne férne bele egy-egy tésztás fogás is a heti menübe.

Ha tésztaételt választasz, a tészta mennyiségét igyekezz 40 gramm alatt tartani, ez nagyjából 150 kalóriát jelent. A 40 grammos adag könnyen kimérhető konyhai mérleg nélkül is. Darabos tésztából ez körülbelül annyi, amennyi a markodba fér, spagettiből pedig nagyjából egy hüvelykujjnyi csomó. A fogáshoz készíts gazdag, rostban dús, zöldséges feltétet, hogy minél tovább maradj jóllakott az evés után, tehát ne a tészta domináljon a fogásban.  

Ne csak a száraz tésztát váltsd le otthon, hanem a kenyeret is!

Ha szívesen fogyasztasz reggelire kenyeret, válaszd ezeket az egészségesebb alternatívákat, melyek segítenek alakbarátabbá varázsolni a napi menüt.

Nem fehér kenyér, de azért finom: hatalmas segítséget jelentenek a fogyás során

Nézegess képeket!

Elolvasom

A képek forrása: Getty Images.

Ezt is szeretjük