Nem fehér kenyér, de azért finom: hatalmas segítséget jelentenek a fogyás során
Nem kell lemondani a reggeli szendvicsről, ha egészségesebb kenyérrel készíted.

sok-magvas-kenyer
Ez is érdekelhet

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

Brigitte Bardot 84 évesen is dögös szexszimbólum: stílusa halhatatlan marad »

Egyszerű, pezsgőszínű smink minden alkalomra: ezt készítsd el, ha a természetesség híve vagy »

Meghan Markle saját ruhakollekciója év végén érkezik: minden eladott fillér jótékonysági célra megy »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egy átlagos magyar ember naponta legalább két-három szelet kenyeret eszik meg, és ez a kenyér többnyire fehér. Amíg alapvetően nincsen baj a mértékletes kenyérfogyasztással, a finomított búzalisztből készült pékáruknál vannak sokkal jobb alternatívák is a polcokon.

A kenyér sok diétában szerepel tiltólistán, de ez nem azért van, mert a búzában vagy a többi gabonafélében nincsen egyáltalán hasznosítható tápanyag, hanem azért, mert a finomlisztből készült pékáruk nem használják fel a búzaszem táplálkozás szempontjából legelőnyösebb, külső részeit. Mivel a rostok java így nem kerül be a lisztbe, a belőle készült étel hamarabb szívódik fel, vagyis gyorsan emeli meg a vércukorszintet, ami aztán hamar le is esik, ez pedig éhségérzetet generál. Más szóval, nem telít el annyira, és az ember gyorsan megéhezik utána, így a fogyókúrának nem a legjobb barátja.

Minden kenyér tilos a fogyókúra során?

Sok diéta nem támogatja a kenyérfogyasztást a fogyókúra alatt, de csak az alacsony szénhidráttartalmú diétákban kifejezetten tiltólistás a kenyér. Ez természetesen nem vonatkozik a cukorbetegekre vagy a gluténérzékenyekre. Azonban, ha nincsen egészségügyi oka, úgy a kenyerek egy része gond nélkül beilleszthető a diétába. Az alábbi egészségesebb alternatívák előnyösebb felszívódásuknak, tápanyagtartalmuknak köszönhetően jól használhatók fehér kenyér helyett.

A képek forrása: Getty Images.

Ezt is szeretjük