Sokkal szebben barnulsz le: 10 szuper étel, ami tele van béta-karotinnal
Az egyenletes barnulásban segítenek a karotinban gazdag ételek.

barack-no-eszik-karotin
Ez is érdekelhet

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

Gyönyörű esküvői hajdíszek minden frizurához: egyszerűek, mégis különlegesek »

Támogatja a bőr öngyógyító képességét és mélyen ápolja azt: a ligetszépe olaj nemcsak ámítás »

Ők voltak a ’80-as évek legjobban kereső szupermodelljei: mindenki rájuk akart hasonlítani »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bár a napbarnított, bronzos bőr nem mindenhol szépségideál, ma a nyugati kultúrák többségében, így nálunk is kimondottan kívánatosnak számít. A nyaralásról mindenki szép, egyenletesen barna bőrrel szeretne hazatérni, ehhez azonban nem elegendő egy szál bikiniben kifeküdni a napra, a bőrpigmentek termelődését belülről is támogatni kell.

A barnulás során eumelanin nevű melaninok, azaz bőrpigmentek keletkeznek, amelyek arra hivatottak, hogy a bőrt megvédjék az erős napfénytől, így bizonyítottan hatékonyabban nyeljék el az UV-sugárzást is. A napozás néhány tudatosan választott finomsággal azonban sokkal eredményesebb is lehet.

Karotintartalmú ételek napozáshoz

A szervezetbe vitt sárga pigment, a béta-karotin egy része retinollá bomlik, a többit a máj tárolja el, és szükség esetén A-vitaminná alakítja. A vitamin fokozza a bőr melanintermelését, védi a bőr hámrétegét a napfény okozta bántalmaktól, és antioxidáns hatással is bír. Túladagolni természetes forrásból szinte lehetetlen, nagyon nagy mennyiségben esetenként sárgás árnyalatú bőrt, karotinémiát okozhat.

A legnagyobb mennyiségben a sárga, narancssárga és zöld színű zöldségekben és gyümölcsökben található meg, utóbbiaknál a klorofill kísérőjeként. Mivel az A-vitamin zsírban oldódó, zsiradékkal, vajjal, olajjal együtt fogyasztva jobban felszívódnak a szervezetben.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük