Éhesebb leszel tőle másnap, és cukorbetegséget is okozhat: nagyon káros, ha ennél kevesebbet alszol
Érdekes összefüggés van a kialvatlanság és az étvágy között.

kialvatlanság
Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

Egyszerű őszi smink, amit mindenki el tud készíteni »

A szupermasni most a legmenőbb az Instán – Így tedd a hajadba, hogy nőies legyen »

Palvin Barbi formás lábait mutogatta: egy kis ízelítőt adott a legújabb harisnyadivatból »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A több hónapon át tartó alvászavar súlyos betegségekhez vezethet, például depresszióhoz vagy 2-es típusú cukorbetegséghez, tájékoztatott a Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézetének igazgatóhelyettese az M1 aktuális csatornán. 

Purebl György pszichiáter szakorvos elmondta, hogy az alvászavar leggyakoribb fajtája, az álmatlanság az emberiség egyharmadát érinti életében legalább egyszer hosszabb távon. Hátterében állhat a kevés testmozgás, az egészségtelen táplálkozás, a sok stressz vagy a magas vérnyomás.

Az alvászavar hatásai

Az alvászavar és a betegségek között egyfajta "tyúk-tojás" kapcsolat van. Nehéz megmondani, hogy az alvászavar miatt alakult-e ki egy betegség, vagy a betegség első tünete az alvászavar, magyarázta a pszichiáter. Az alvásnak óriási szerepe van az anyagcsere szabályozásában.

Ha valaki nem alszik eleget, sokkal éhesebb lesz másnap, mert megnő az éhséghormon szintje a szervezetben. A jóllakottsághormonra érzékeny receptorok pedig nem lesznek olyan érzékenyek, ezért az emberek jobban kívánják a magas szénhidráttartalmú ételeket és édességeket.

A legtöbb embernek hét-nyolc óra alvásra van szüksége, ami alá tartósan nem szabad menni, de tény az is, hogy mindenkinek más az alvásigénye. Ha egy hónapnál tovább áll fenn alvászavar, érdemes orvoshoz fordulni, valamint az életmódot is áttekinteni, tette hozzá a pszichiáter szakorvos. 

Ezt is szeretjük