Lapos has, kerek popsi: 3 jógagyakorlat a feszes testért

Kemény edzés nélkül is tehetsz azért, hogy a tested feszes legyen. A következő gyakorlatok segítenek.

Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A jógagyakorlatok az egész testre hatnak, és nem egy-egy problémás területet állítanak a középpontba, hogy azt eddzék.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lehetne a jóga révén bizonyos testtájaknak különleges figyelmet szentelni. Cikkünk ebben nyújt segítséget.

Lapos has és kerek popsi

A has kifejezetten hálásan fogadja az edzést és a mozgást. Már néhány hét után érezhetőek és láthatóak az első eredmények: az izomszövet és a bőr feszesedik, és a hasizmok jobban el tudják látni fontos feladataikat. A kevés, ám figyelmesen kivitelezett gyakorlat biztosabban hat, mint a sok gyors és mechanikus mozgássor. A has is szereti a rendszerességet. Ha pár hét edzés után ismét cserbenhagyod, az izmok éppoly gyorsan vissza is fejlődnek.

A sok üldögéléstől és a mozgáshiánytól a farizmok petyhüdtté válnak, és gyengül a keringésük - lehetőséget adva a narancsbőr kialakulásának. Meghálálják viszont a gyors sétákat és a gyakori lépcsőzést, az úszást és a kerékpározást, de emellett próbáld ki a következő gyakorlatokat is.

2013 legjobb zsírapasztó mozgásformái

Nézegess képeket!

Elolvasom

Harcos - álló mérleg

Helyezd a súlyodat a bal lábadra. Ezzel egyidejűleg döntsd előre a törzsedet, nyújtsd hátra a karjaidat és a jobb lábadat. Fontos, hogy a karok, a törzs és a hátra nyújtott láb egy egyenest képezzenek, és párhuzamosak legyenek a talajjal. A tekintetedet irányítsd a talajra. Jól nyújtsd ki a jobb lábadat és a karjaidat, és nyújtsd meg a tarkódat. Maradj néhány lélegzetvételig ebben a pozícióban. Engedd le lassan a jobb lábadat, és emelkedj vissza álló helyzetbe. Ismételd meg a mozdulatsort a másik oldalra is. Fontos, az egész gyakorlat alatt figyelj oda, hogy a medencéd ne süllyedjen oldalra. Ha jól csinálod, ezzel a gyakorlattal erősíted a hátizmaidat, a fenekedet és a lábadat.

Sáska

Feküdj hasra, a homlokodat fektesd a talajra. A karjaidat tedd közel a tested mellé, a tenyereidet fordíts lefelé. A lábfejeket és a térdeket tedd csípőszélességű terpeszbe. Hajlítsd be a lábaidat függőleges helyzetbe, a talpaid nézzenek felfelé. Nyomd a lágyékodat a talajhoz, és lassan emeld fel a törzsedet. Mozdítsd előre és felfelé a szegycsontodat, és nyújtsd meg jól a tarkódat. Ezután lassan emeld fel a lábaidat, a talpaidat mozdítsd a plafon felé. Néhány lélegzetvétel után engedd vissza lassan a lábaidat, a lábszáraid maradjanak behajlítva. Lassan engedd el magad, és nyújtsd ki a lábaidat. Tedd egymásra a kezeidet, és engedd rá a homlokodat. Ezzel a gyakorlattal formálhatod a feneket, a comb hátsó izmait, valamint erősítheted a hátad.

Bikram jóga

Ha szeretnél kipróbálni egy igazán hatásos méregtelenítő és fogyasztó hatású jógafajtát, kattints az alábbi videóra, és informálódj!

Fekvő terpesz

Feküdj hanyatt, a lábaidat felhúzva tedd le, kezeidet tedd a hasadra. Nyújtsd felfelé a lábaidat, és kinyújtva terpeszd őket szét annyira, hogy kellemes legyen. Ha nehezen megy, kicsit hajlítsd be a lábaidat. Nyomd le a derekadat a talajra, és húzd be a köldöködet.

Légy szabad! - Merj szembemenni az árral!

A Femina Klub áprilisi vendége Lakatos Márk stylist, médiaszemélyiség lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az önmagunk elfogadására való törekvésről beszélget. Hogyan szembesüljünk saját korlátainkkal? Hogyan lehet feldolgozni az életünkben felmerülő elakadásokat? Miért káros, ha mindig arra fókuszálunk, hogy mindenki szeressen bennünket? Hogyan békéljünk meg saját tökéletlenségünkkel? 

Pontos részletek az estről itt olvashatók: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. április 22. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

Lassan emeld meg a felsőtestedet, és kinyújtott karokkal nyúlj előre a lábaid között. Tartsd meg a pozíciót néhány lélegzetvételig, azután gördülj vissza hanyatt fekvésbe. Ha túlságosan feszül a nyakad és a tarkód, az egyik kezedet tedd a tarkód alá, hogy megtámaszd. Ne húzd! Ezzel a gyakorlattal a hasizmot, a comb külső oldalát és a csípőt formálhatod.

Ezt is szeretjük