A legerősebb rákellenes őszi gyümölcsök listája
Tudod, hogy egészségesek, de ismered, pontosan milyen hatást is gyakorol szervezetedre a szilva, a szőlő vagy az áfonya?

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A gyümölcs- és zöldségfogyasztás elengedhetetlen, ha minél tovább szeretnéd megőrizni egészségedet. Bizonyos gyümölcsök pedig kifejezetten jó választásnak tűnnek ebből a szempontból. Ismerd meg azokat az őszi finomságokat, melyek kimondottan magas antioxidáns tulajdonsággal bírnak.

Fekete áfonya - Észak-Amerikából

Az Észak-Amerikában őshonos fekete áfonya hazánkban elsősorban Sopron környékén és Vas megyében fordul elő. Borsó nagyságú termése nem csupán a vadételek remek kiegészítője, de a gyümölcs hamvaskék színe tanúskodik arról is, hogy a gyümölcs tele van antocianinokkal.
Ezek a vegyületek rendkívül erős antioxidáns tulajdonságukról ismertek, segítenek felvenni a harcot a káros szabadgyökökkel, így a fekete áfonya mind a daganatos, mind a szív- és érrendszeri betegedések megelőzésében hasznos lehet.

Magas C-vitamin-tartalmának köszönhetően erősíti az immunrendszert, és védi a kötőszöveteket. A benne található kempferol és ellágsav csökkenti a vér koleszterinszintjét, és ugyancsak közömbösíti a rákkeltő anyagokat.

Kékszőlő - és vörösbor

A fekete áfonyához hasonlóan a kékszőlő is gazdag antocianinokban. A gyümölcs rendszeres fogyasztása remek módszer, ha meg akarod előzni a daganatos betegségek kialakulását, hiszen a benne található fitovegyületek megakadályozzák a rákos sejtek szaporodását.
Flavonoidtartalma segít meggátolni a vérrögképződést, valamint csökkenti a káros, LDL-koleszterin szintjét a vérben.

Vörös egészség

A francia paradoxon néven elhíresült megfigyelés szerint a kékszőlőből készült vörösbor szívvédő hatással bír. A szakemberek arra a megállapításra jutottak, hogy, bár a franciák több zsíros ételt fogyasztanak, mint az átlag európai, kisebb gyakorisággal fordul elő náluk szív- és érrendszeri betegség. A magyarázat pedig a vörösborban lévő polifenoloknak köszönhető. A vegyületek már a gyomorba kerülve kifejtik szabadgyökellenes és gyulladásgátló hatásukat, valamint védelmet biztosítanak az artériáknak.

Szilva - székrekedés ellen is

Csakúgy, mint a kékszőlő és a fekete áfonya, a szilva is bővelkedik antocianinokban - ezt bizonyítja kékes színe is. A benne lévő fenolvegyület, a klorogénsav szintén hatékony antioxidáns. Kutatások szerint a szabadgyökök semlegesítése mellett az olyan környezeti rákkeltő anyagokat is pusztítja, mint a cigarettafüstben lévő nitrózamin. Kvercetintartalmának köszönhetően a rendszeres szilvafogyasztással megelőzhetsz olyan hormonfüggő daganatos betegségeket, mint az emlőrák. Ugyanakkor az LDL-koleszterin szintjét is hatékonyan csökkentheti a szervezetben.

Már nagyanyád is ismerte a szilva remek hashajtó hatását. Szorbitoltartalmának köszönhetően a bélben vizet köt meg, így serkenti az anyagcserét. Ha emésztésed lelassult, lefekvés előtt igyál meg egy-két deciliter szilvalevet.

Alma - mindennap

Talán még emlékszel az ovis versikére, mely szerint: mindennap egy alma az orvost távol tartja. Nos, a mondókában több igazság van, mint hinnéd. A gyümölcs tele van egészségügyi szempontból hasznos vegyülettel. Antocianin-tartalma mellett rendkívül gazdag C-vitaminban, így rákellenes hatású, illetve immunerősítő is. A benne lévő glutationnak köszönhetően fogyasztásával könnyebben legyőzheted a fertőzéseket, de a daganatos betegségeket is megelőzheted.

Az alma bővelkedik oldható rostokban, melyek nemcsak a kiegyensúlyozott emésztést segítik elő, de csökkentik az LDL-koleszterin artériákra gyakorolt káros hatását is. Így még a szív- és érrendszeri betegségekkel szemben is védelmet nyújtanak.

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

Nyersen és héjastól!

Az alma glutation-, valamint C-vitamin-tartalmához kizárólag nyersen juthatsz hozzá, ezek a vegyületek ugyanis hő hatására elbomlanak. Az alma héjában található antocianinok, valamint az oldható rostok pedig csak akkor gazdagíthatják étrendedet, ha nem hámozod meg a gyümölcsöt.

Ezt is szeretjük