A 3 legerősebb rákellenes gyümölcs
Ne drága csodaszerekben keresd a daganatos betegségek ellenszerét! A legjobb megelőzési módszer a megfelelő gyümölcsök fogyasztása.

Nyereményjáték

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

Nyerd meg a szerelemsegítő, ezüst szívcsakra nyakláncot, mely segít megtalálni, amire vágysz! (x)

összesen 2 db játék
Ez is érdekelhet

Sok nő itt hibázik: így kell kezelni a bakteriális fertőzést - Nincs olyan, hogy valami mindenre jó (x)

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

20 nőies öltözék, ami a kiegészítőktől olyan szemrevaló »

Mit viselj, ha nincs mit felvenned? 5 szett fantáziátlan napokra »

Az egész arcát piros rúzzsal sminkelte ki: ez lett az eredménye »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A zöldségek és gyümölcsök rendszeres fogyasztásával sokat tehetsz az egészségedért. Segítenek a vitaminpótlásban, a diétában, és antioxidáns hatásuknak köszönhetően még számtalan előnyös tulajdonsággal bírnak. Így például védelmet nyújtanak a daganatos betegségek ellen, fogyasztásukkal emellett csökkenthető a szív- és érrendszeri betegségek kockázata is.

Gránátalma

A gyümölcs egyedisége a benne lévő apró, piros magoknak köszönhető. A gránátalma azonban nem csupán szemet gyönyörködtető, de rendkívül egészséges is. A benne lévő antocianinoknak köszönhetően fogyasztásával nem csak a szív- és érrendszeri betegségeket, de a daganatok kialakulását is megelőzheted. Egyes kutatások szerint a gránátalmalé kétszer erősebb antioxidáns tulajdonsággal bír, mint a zöld tea vagy akár a vörösbor.

Ellagsav-tartalma miatt a gyümölcs fogyasztása bizonyos fokú védelmet biztosít a környezet méreganyagaival szemben. A benne lévő katechinek óvják a szervezet sejtjeit a szabadgyökök káros hatásaitól, így csökkentik a rákos betegségek kialakulásának valószínűségét - de bármilyen más gyulladásos betegség kockázatát is. Ha nem is eszel túl gyakran gránátalmát, legalább tarts otthon szirupot: a sűrű, édes püré ugyanis rengeteg antioxidáns vegyületet tartalmaz.

Szilva

A gránátalmához hasonlóan a szilva is rengeteg antocianint tartalmaz, így a kékes héjú gyümölcs fogyasztásával szintén sokat tehetsz a daganatos megbetegedések kialakulása ellen. Emellett gazdag klorogénsavban is, melynek köszönhetően bizonyos fokú védelmet biztosít a szabadgyökök támadásával szemben, semlegesíti a környezetben jelen lévő rákkeltő anyagokat - például a dohányfüst nitrózamin-tartalmát.

Egy másik hasznos vegyület, a kvercetin szabadgyök-ellenes hatása révén védelmet biztosít a hormonfüggő daganatos betegségekkel szemben. Ennek köszönhetően a szilvafogyasztással sokat tehetsz a mellrák kialakulása ellen, valamint az érelmeszesedés és a szívbetegségek megelőzése érdekében. A szilva szorbitolban is bővelkedik - ez a természetes cukor a bélben vizet köt meg, így segít megelőzni a székrekedést.

Az aszalt szilva leve is antioxidánsokban gazdag, természetes hashajtó. Ha gyakran küzdesz székrekedéssel, lefekvés előtt igyál meg egy pohár szilvalevet.

Kajszibarack

A nyári gyümölcs szép, sárgás színét a benne lévő karotinoidok adják. Bétakarotin-tartalma miatt nem csupán immunrendszeredet erősíti, de semlegesíti a szabadgyököket is, gátolva a rákos megbetegedések kialakulását. A benne lévő káliumnak köszönhetően fogyasztásával megakadályozhatod a magas vérnyomást, de az idegrendszer, valamint az izmok működésére is jó hatással van. A sárgabarack-fogyasztással megóvhatod szervezetedet az LDL-koleszterin káros hatásaitól, hiszen kis mennyiségben likopint is tartalmaz.

Bár a friss gyümölcs is igen egészséges, aszalt formában még több tápanyagot tartalmaz: például rendkívül jó vasforrás. Amennyiben ebből az ásványi anyagból nem fogyasztasz elegendő mennyiséget - 15 milligrammot -, vashiányos vérszegénység alakulhat ki, fáradékony leszel, és csökken a szervezeted ellenálló-képessége.

Az aszalt sárgabarackot sokszor kéndioxiddal tartják sárgán, ami egyáltalán nem egészséges. Vásárolj bio minősítésűt, és ellenőrizd a csomagolást, hogy ne legyen benne ez a káros anyag.

Cikkünk a Reader's Digest Orvosság a konyhából című könyv alapján készült.

Blog.hu ajánló