3 darab naponta, és megelőzheted a szívinfarktust
Filléres, de nagyon hatékony!
Ha szeretnéd megelőzni a szívbetegségeket, ebből egyél!

nagykep?cikkid=163863&kep=lany-sziv1-lead
Ez is érdekelhet

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Brasch Bence félmeztelenül csábít a mozivásznon (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

Beszállás! Nemsokára indul a Mikulás Expressz, siess, mert lemaradsz! (x)

beauty and style

Észbontóan nőies esküvői ruhák, modern hercegnőknek: 2019-ben ez lesz a divat »

Érzéki fotókon az 57 éves színésznő: Julianne Moore Photoshop nélkül is nagyon dögös »

Leteszteltük a világ első intelligens arctisztítóját – Eddig te sem tudtad, mi az a tiszta arcbőr »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az emberek évezredek óta tisztában vannak a fokhagyma jótékony tulajdonságaival. Az egyiptomi piramisokat építő rabszolgák - akárcsak a római katonák - naponta több fokhagymagerezdet kaptak, hogy fenntartsák az erejüket.

1958-ban Louis Pasteur megerősítette, hogy a fokhagyma antibakteriális hatással rendelkezik. A specifikusabb antibiotikumok megjelenése előtti időkben a fokhagymát használták a fertőzések kezelésére.

A fokhagyma körülbelül kétszáz, biológiailag aktív komponenst tartalmaz, melyek közül sok ellensúlyozza bizonyos betegségek - köztük a szívbetegségek - hatásait. A fokhagyma gazdag a szulfurtartalmú aminosavakban - a proteinek összetevői - is, melyek antioxidánsként hatnak a szervezetben.

A fokhagyma és a koleszterin

Stephen Warshafsky, a New York-i Egészségügyi Iskola - New York Medical School - munkatársa szerint számos kutatás bizonyítja, hogy akár már napi egy gerezd fokhagyma is 9%-kal csökkentheti a magas koleszterinszintet. A londoni Királyi Orvosi Kamara - Royal College of Physicians - egy jelentése szintén megerősítette ezt, miután a fokhagymakapszulát vagy -tablettát szedők körében a koleszterinszint átlagos 12%-os csökkenéséről számolt be.

Amellett, hogy csökkenti a koleszterinszintet, a fokhagyma segít megvédeni a koleszterint az oxidálódástól. A Kansasi Egyetem Egészségügyi Központjában dolgozó William Harris által végzett kísérletben a páciensek két héten keresztül napi hat, 100 milligramm fokhagymaport tartalmazó kapszulát kaptak. Ez az adag a harmadára csökkentette az LDL-koleszterin oxidációját. A fokhagyma ezen felül hígítja a vért, és ezáltal megakadályozza a gyakran szívrohamot, stroke-ot okozó vérrögök kialakulását és az artériák elzáródását. Ezt oly módon éri el, hogy meggátolja a vérben található vérlemezkék összetapadását.

Ajoene, a csodaszer

Eric Block, a New York-i Állami Egyetem kémiaprofesszora szerint ez a hatása a benne található ajoenének köszönhető. Elkülönítve ez a vegyület olyan erős véralvadásgátló tulajdonsággal rendelkezik, mint maga a fokhagyma.

Nem minden fokhagymakivonat tartalmaz jelentős mennyiségű ajoenét, vagyis a fokhagyma által nyújtott védelem megszerzésének legbiztosabb módja, ha magát a fokhagymagerezdet fogyasztod el.

Napi három nyers fokhagymagerezd nagyjából 20%-kal csökkenti a véralvadás mértékét - az egyetlen gond az, hogy senki sem fog a közelünkbe merészkedni! Érdekes módon a főtt fokhagyma legalább ennyire hatásos - ha nem hatásosabb - a vérrögök kialakulásának megakadályozásában.

Fokhagyma a szívinfarktus ellen

Még ennél is biztatóbbak azok az eredmények, amelyek szerint a fokhagyma csökkenti a szívroham kockázatát - még akkor is, ha már elszenvedtél egyet. Az indiai Tagore Egészségügyi Főiskolán dr. Arun Bordia vezetésével végzett, három évig tartó kutatás során négyszáz beteget - akik már átestek egy szívinfarktuson - két csoportba osztottak.

Az egyik csoport fokhagymakapszulákat kapott - napi hat-tíz gerezdnek megfelelő mennyiséget -, és a koleszterinszintjük jelentősen alacsonyabb volt, illetve kisebb arányban szenvedtek el egy újabb szívinfarktust, mint a másik csoport tagjai, akik nem kaptak fokhagymát. Miután évtizedeken át kutatta a fokhagyma hatásait, a kardiológus dr. Bordia meg van győződve arról, hogy a fokhagymának fontos szerepe van a kardiovaszkuláris rendszer egészségének megőrzésében.

A halolajak és a fokhagyma jól ismert pozitív hatásait figyelembe véve felmerülhet az emberben, vajon milyen lenne a kombinált hatásuk. Egy nemrégiben végzett kutatás szerint a fokhagyma-koncentrátum - 900 milligramm naponta - és a halolaj kombinációja lényeges csökkenést idézett elő a koleszterin, az LDL-koleszterin és a vérzsírok szintjében.

Mennyi és milyen fajta fokhagymára van szükség?

A legtöbb vizsgálat során arra a következtetésre jutottak, hogy már napi egy-három gerezd fokhagyma fogyasztása is jótékony hatást biztosít. Bár a fokhagyma hozzáadása az étrendhez nyilvánvalóan számos pozitív hatással jár, sokan idegenkednek a gondolattól. Ebből az okból kifolyólag a fokhagyma kapszula, illetve olaj formájában is elérhető. Sőt, ma már illatmentes fokhagymát is lehet kapni.

De vajon ezek az étrend-kiegészítők ugyanolyan hatásosak, mint az igazi fokhagyma? A fokhagymában található több száz aktív vegyület közül kettőről biztosan tudni, hogy különösen kedvező hatással rendelkezik - ez az allicin és az ajoene. Ha fokhagyma helyett a kapszulára teszed le a voksodat, mindenképpen győződj meg arról, hogy tartalmazza ezt a két fontos vegyületet. Ha a címkén nem szerepelnek a részletes összetevők, nyugodtan hívd fel a gyártót, és kérdezd meg tőle.

Cikkünk Patrick Holford Mondj nemet a szívbetegségekre című könyve alapján készült.

Nincs semmi természetes a szívbetegségek okozta halálban. Nagyon sok olyan kultúra létezik a világon, melynek tagjai között nem különösebben magas a stroke vagy a szívroham előfordulási aránya. A jó hír az, hogy valamennyi kockázati tényezőt - a genetikai hajlam kivételével - ki lehet küszöbölni meglehetősen egyszerű, fájdalommentes étrend- és életstílusbeli változtatásokkal. Ebben segít ez a nagyon hasznos, akár életmentő kiadvány.

Kiadja a Partvonal Kiadó.
A könyv ára 2690 forint.
A könyvet itt rendelheted meg.
Ezt is szeretjük