19 évig tartó kutatás eredménye: 2 vitamin, ami veszélyes az egészségedre
A túlzásba vitt B6-vitamin- és folsavfogyasztás akár káros is lehet.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A vitaminok fogyasztása rendkívül fontos, hiszen szervezeted nem tudja őket előállítani, ugyanakkor meghatározó jelentőségük van az immunrendszer egészségének megőrzésében. Ezért, ha szeretnéd elkerülni a téli nyavalyákat, figyelj oda a megfelelő vitaminbevitelre.

Arra azonban semmi szükség, hogy túlzásba vidd a dolgot, és nagy dózisban fogyassz multivitamin-készítményeket. Ezt mutatja az alábbi külföldi vizsgálat is.

19 évig tartó kutatás eredménye

Egy amerikai kutatás során 19 éven át vizsgálták több mint 30 ezer, vitamintablettákat szedő nő egészségi állapotát. Sokan nagy dózisban fogyasztottak vitaminokat, míg a kontrollcsoport egyáltalán nem élt ilyen táplálékkiegészítőkkel.

A szakértők arra szerettek volna választ kapni, hogy hosszú távon pontosan milyen hatással vannak a nagy dózisban adagolt vitaminkészítmények az egészségi állapotra. A vizsgálat évei során többen haltak meg a vitaminokat jelentős mennyiségben fogyasztó nők közül, mint azok közül, akik nem szedtek tablettákat.

Két veszélyes vitamin

A kutatók tehát arra a következtetésre jutottak, hogy a B6-vitamin és a folsav - más néven B9-vitamin - nagy dózisban való alkalmazása hosszú távon nem szerencsés. Fordított hatást érhetsz el vele.

Természetes forrásokból!

Amennyiben egészséges vagy, próbálj ragaszkodni a természetes vitamin- és ásványianyag-forrásokhoz. A téli időszakban is rengeteg növényi eredetű táplálékot fogyaszthatsz. Ne feledkezz meg a cékláról, a savanyú káposztáról, a kelbimbóról se!

B6-vitamin az energia felszabadításához

A legtöbb B6-vitamint a halfélék, a szárnyashúsok, valamint a banán tartalmazza. Ennek a vitaminnak komoly szerepe van a vörösvértestképzésben, de részt vesz a fehérjeszintézisben, valamint szerepet játszik az energia felszabadításában is.

Folsav - B9-vitamin

Folvsavra minden olyan életműködéshez szükség van, amelynél sejtosztódás következik be. Különösen fontos a magzati fejlődés során, az idegrendszer kialakulása miatt. Nagy mennyiségben tartalmaznak folsavat a zöldségek - például a spenót vagy a fejes saláta -, a hüvelyesek és a teljes kiőrlésű gabonafélék.

Ezt is szeretjük