Miért hízol télen? 3 logikus magyarázat a szezonális súlygyarapodásra
A mozgáshiány és a kevés D-vitamin is plusz kilókhoz vezet.

Nyereményjáték

Nyerj kényeztető, masszázzsal és wellness-szel kombinált élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

összesen 6 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Férfi még nem öltözött fel ennyire hülyén - Elmondjuk, miért tette »

Nagyon öregít, ha nem jól teszed fel: a tökéletes füstös szemek titka »

A '90-es évek kedvenc manökenje volt: rövid fazonjai divatosabbak, mint valaha »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Télen szinte mindenki felszed egy-két kilót, aminek számos oka van, és nem is nagy probléma, ha a melegebb hónapokra sikerül megszabadulni tőle.

Ha azonban évről évre egyre nagyobb leszel, úgy számolnod kell a túlsúly kialakulásával. Az alábbiakban összegyűjtöttük azokat az okokat, amelyek a leggyakrabban húzódnak meg a téli hízás mögött.

Kevés idényzöldség és -gyümölcs

Míg tavasztól őszig számos rostban gazdag idényzöldség, illetve -gyümölcs között válogathatsz, addig télen csökken ezek száma. Ilyenkor a szervezeted is jobban kívánja a nehezebb ételeket, húsféléket, szénhidrátot.

Érdemes a tél során kicsit tudatosabban odafigyelned rá, hogy több rostban és vitaminban gazdag déligyümölcsöt fogyassz, és ne maradjon ki étrendedből a sütőtök és az alma se - mely szerencsére egész éven át kapható, és pektintartalmából adódóan kiegyensúlyozottá teszi az emésztést.

Kevés mozgás

A hideg téli hónapokat sokan próbálják meg átvészelni a meleg szobában, ilyenkor könnyen kimarad a sport a hétköznapokból. Ha pedig szabadidőd nagy részét a kanapén üldögélve töltöd, csipszet majszolva, nem szabad csodálkoznod az eredményen.

Érdemes fejben tartanod, hogy kutatók szerint a testedben található barnazsír-szövet sajátos működésének köszönhetően a hidegebb hónapokban mozgás hatására akár gyorsabban is beindulhat a súlyvesztés. Erről bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

Alacsony D-vitamin-szint

Ugyancsak a kevés szabadban töltött időnek - valamint a rövidebb nappaloknak - köszönhető, hogy a tél során szervezeted D-vitamin-szintje jelentősen csökken.

Ez a létfontosságú vitamin amellett, hogy segít megelőzni a csontritkulást és erősíti az immunrendszert, hangulatjavító hatású is. Amennyiben elegendő jut belőle a szervezetedbe, elkerülheted a szezonális depresszió kialakulását - amit legtöbben csokival próbálnak meg kezelni. Korábbi cikkünkből többet is megtudhatsz a D-vitamin szervezetre gyakorolt hatásáról.

Blog.hu ajánló