Február a rossz alvás hónapja: ezért forgolódsz éjszaka
Nem véletlen, ha a tél utolsó hónapjában rosszul alszol, és kimerültnek érzed magad.

Ez is érdekelhet

Pikali Gerda hisz a sors erejében: mindenkinek megvan a maga feladata, amit be kell teljesítenie (x)

Házépítési kisokos: ha még nincs elképzelésed az új otthonodat illetően (x)

Zöldebb iskolát a gyermekeinknek: csatlakozz egy nagyszerű jótékonysági programhoz! (x)

Mitől olyan jók a kézműves termékek? (x)

beauty and style

7 körömtrend, ami nagyon erős lesz ősszel: már most sokan választják ezeket a manikűröket »

7 apróság, amitől olcsó hatást kelt a cipőd, hiába költöttél rá sokat »

Nem mindegy, milyen szögből fényképeznek: több centit lecsalhatsz így a derekadból »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha februárban a szokásosnál is erősebb napközbeni fáradtságot érzel, nem véletlen. Egyfelől a tél utolsó hónapjára - napfény és friss idényzöldségek, gyümölcsök hiányában - szervezeted vitaminraktárai lemerülnek, másfelől az alvás minősége is romlik.

Sajnos ilyenkor még a korábbi lefekvés sem feltétlenül orvosolja a problémát. Viszont márciustól javulni fognak a dolgok - olvasható a Daily Mail-en.

Február a rossz alvás hónapja

A The Great Brit Sleep felmérés során 21 ezer felnőtt alvási szokásait vizsgálták, és arra az eredményre jutottak a kutatók, hogy az emberek többsége februárban alszik a legrosszabbul.

Ennek eredményeképpen ebben a hónapban egyharmadával többen szenvednek a csökkent energiaszint következtében kialakult fáradtságtól, napközbeni álmosságtól.

A felmérés eredménye szerint februárban átlag nyolc perccel több időbe telik elaludni. Ezen felül pedig az emberek átlag tíz perccel több időt töltenek ébren az éjszaka folyamán, mint március hónapban. A vizsgálatban résztvevő alanyok 68%-a panaszkodott alacsony energiaszintre - míg márciusban ez az arány csak 39%.

Ezért alszol rosszul februárban

A februári rossz alvás hátterében elsősorban a sötét nappalok, a hosszú éjszakák, valamint a fűtött hálószobák állnak. Mint a kutatást végző Professzor Colin Espie elmondta, a szervezet belső órája erősen szabályozott a környezetből érkező fénytől. Mivel a nappalok rövidek, az éjszakák hosszúak, a sötétség hatására több melotonin hormon termelődik a szervezetben, mindez pedig fokozott álmossághoz vezet.

Bár a nappalok már hónapok óta rövidek, szervezeted februárra felélte a nyár és az ősz során felhalmozott vitaminraktárakat. A szükséges D-vitamin-mennyiségnek például valószínűleg csak a töredékéhez jutsz hozzá ilyenkor, így fáradtabb és feszültebb lehetsz februárban, mint az év más hónapjaiban.

Túl meleg hálószoba

A túlságosan felfűtött hálószoba sem teszi pihentetővé az éjszakákat. Sokan tekerik fel éjszakára a fűtést, pedig szakértők szerint elegendő lenne 18-19°C is. A túl meleg hálószoba ugyanis felületes alváshoz vezet. Ha fázós vagy, inkább vastag tollpaplannal érdemes védekezned a hideg ellen. A témáról bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

Ezt is szeretjük