Alvászavarral küzdesz? Ezt nem szabad tenned lefekvés előtt
Közvetlenül lefekvés előtt már ne használd a számítógépet. A tévét is kapcsold ki.

Nyereményjáték

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

Nyerd meg a szerelemsegítő, ezüst szívcsakra nyakláncot, mely segít megtalálni, amire vágysz! (x)

összesen 2 db játék
Ez is érdekelhet

Sok nő itt hibázik: így kell kezelni a bakteriális fertőzést - Nincs olyan, hogy valami mindenre jó (x)

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

Ez a legjobb téli manikűr a pihe-puha kötött pulóverekhez »

Cuki lábmelegítő csizma otthonra, kötött pulóverből »

20 nőies öltözék, ami a kiegészítőktől olyan szemrevaló »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A nehéz elalvás, a gyakori éjszakai vagy hajnali ébredés mind az alvászavar jelei lehetnek. A probléma nem csupán a nyugdíjas korosztályt érinti - az idősödés egyfajta természetes álmatlansággal jár -, egyre gyakoribb a fiatalabbak körében is.

A rossz alvás hátterében több dolog is meghúzódhat, ám gyakran egy olyan hétköznapi ok felel érte, melytől egészen egyszerűen megszabadulhatsz.

Így ismerd fel az alvászavart!

Mindenkinek lehet egy-egy rossz éjszakája, aminek még nem kell különösebb jelentőséget tulajdonítani. Ám ha az alábbi tünetek legalább három-négy héten át fennállnak, és negatívan befolyásolják a másnapi teljesítményedet, valószínűleg alvászavarról van szó.

Az alvászavar tünetei

  • Nehéz elalvás.
  • Tönkrement másnap.
  • Többszöri ébredés éjszaka.
  • A kelleténél korábbi felkelés reggel.

Így okoz a számítógép alvászavart!

A filmnézés vagy a közösségi oldalak látogatása közkedvelt esti program, és talán nem is sejted, hogy bizonyos szempontból veszélyes lehet.

Az Applied Ergonomics című folyóiratban közzétett tanulmány szerint a számítógépezés - illetve a tévénézés vagy az okostelefon-használat - megzavarja a szervezet hormonháztartását a lefekvést megelőző órákban, nehezítve ezáltal az elalvást.

Csökkenő melatoninszint

A kísérleti alanyokat arra kérték a kutatás során, hogy olvassanak, nézzenek filmet vagy játsszanak a táblagépen. Mindeközben a szakemberek mérték a résztvevők szemébe jutó fény mennyiségét. Az eredmények azt mutatták, hogy a lefekvést megelőző számítógép-használat következtében 22%-kal csökkent a melatoninszint a szervezetben. A melatonin az a hormon, mely az egészséges alvásciklust irányítja: megnöveli a REM-fázis hosszát, valamint színes álmokat eredményez. Termelődéséhez az éjszakai sötétség szükséges.

Hová vezet a melatoninszint csökkenése?

Hosszabb távon a csökkent melatoninszint nem csupán alvászavarhoz, illetve fáradt reggelekhez vezet. Ha a pihentető alvásért felelős hormonból nem termelődik elegendő, fokozódhat a diabétesz és az elhízás kockázata, sőt, magasabb rákrizikóval is számolhatsz. A pihentető alvás, illetve az egészségügyi kockázatok csökkentése érdekében a lefekvést megelőző órában már ne használd a számítógépet - és a tévét is kapcsold ki. Erős fényükkel megzavarhatják szervezeted melatoninszintjét.

Blog.hu ajánló