Ettől jól fog állni rajtad a farmer: 10 extra hatékony gyakorlat a formás combokért
Próbáltad már a pliometrikus edzést?

Nyereményjáték

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

Nyerd meg otthoni gyógyításhoz az 5 db aromaterápiás csomag egyikét közel 45 000 Ft értékben! (x)

Nyerj egy éves előfizetést a BBC GoodFood gasztromagazinra, és ismerd meg az egyik legjobb olasz kaja receptjét! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Elkerülheted a legrosszabbat, ha már most megveszed a gyerek ajándékát

Ezek a természetes kivonatok és olajok vasalják ki legkönnyebben a ráncokat (x)

Beindulnak a test öngyógyító folyamatai ettől a stresszoldó masszázstól - Próbáld ki! (x)

Feszesednek az izmok, eltűnik a narancsbőr és a zsír ettől a keringésjavító billenőmozgástól - Orvos ajánlja (x)

Azonnali orvosi segítséget kaphatsz egyetlen mobilapplikációval: egy gombnyomással érhető el otthonról (x)

beauty and style

Kicsi a melled? Akkor ezt a 8 trükköt neked is ismerned kell »

A 44 éves Vanessa Paradis nincs túl jó formában: retusálatlanul egész másképp néz ki »

Így viseld a parkakabátot, hogy nőies legyen - Imádjuk a katonai stílust! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha fogyni szeretnél, nemcsak az étrendre érdemes odafigyelned, de a legjobb, ha a megfelelő táplálkozást legalább egy kicsi mozgással is kiegészíted. Ez segít elégetni pár kalóriát, hogy gyorsabban szabadulj a kilóktól, sőt, hozzájárul az izomtömeg megőrzéséhez, fejlesztéséhez és a folyamatosan pörgő anyagcseréhez is.

Különösen jó döntés legalább néhány erősítő edzést is beiktatni a hetedbe, ezek ugyanis jól megterhelik az izmokat, így azok regenerálódásához az utóégés során extra kalóriákat használ fel a szervezeted. Elmondjuk, hogyan végezheted ezt extra hatékonyan.

Pliometrikus gyakorlatok

Még akkor is, ha csak a comboddal vagy a fenekeddel vagy elégedetlen, megéri nemcsak ezeket a részeket edzeni. A izomszövet helyreállítása a tornát követően akár több mint két napot is igénybe vehet, így minél több területen zajlik párhuzamosan ez a regenerálódás, annál hatékonyabb lesz az edzésterved, ráadásul az egyes izomcsoportok túlterhelését is könnyebb így elkerülni.

Heti egy pliometrikus gyakorlatokból összeállított, rövid edzés hatékony része lehet nemcsak egy combra-popsira fókuszáló erősítő edzéstervnek, de akár a közepes vagy rövid távon futók felkészülésének is. Ezek a gyakorlatok ugyanis nemcsak erősítenek, de rugalmasságot adnak az izmoknak, így azok még alkalmasabbak lesznek a robbanékony erőkifejtésre.

A pliometrikus gyakorlatok mindegyike egy előzetes, megfeszített tartásból indul, majd innen hirtelen, nagy erőkifejtésre készteti a testet. Fontos azonban, hogy ezek a gyakorlatok mit sem érnek, ha nem tudod szabályosan végezni őket, így némi előzetes edzettségre szükség van. Kezdőként egy erősítő terv második, harmadik hónapját követően érdemes heti rendszerességgel beiktatni őket. 

Mutatunk tíz, a lábak izomerejére fókuszált, pliometrikus gyakorlatot, ezek épp megfelelőek az ilyenfajta edzéssel most ismerkedőknek. Végezd bemelegítés után először mindet 45 másodpercig, tarts 30-45 másodperc szünetet, majd utána jöhet mindegyikből még 45 másodpercnyi és egy kicsi nyújtás. Körülbelül hat-tíz hét után a folyamatos fejlődés fenntartása érdekében keress új, nehezebb pliometrikus gyakorlatokat!

Blog.hu ajánló