Folyamatos fogyás: így add le a teljes túlsúlyod! Az orvosok ezt ajánlják

Mindegy, mekkora a túlsúlyod, ez a diéta egészen biztosan átalakítja majd a tested.

Promóció

Nyereményjáték

Nyerj közel 160 ezer forint értékű Philips szőrtelenítőt a tartósan sima bőrért! (x)

Nyerj párkapcsolati útikalauzt! A Szexbolondok illemtana című könyvet a szabad szerelem híveinek írták

Nyerj Hírhedt diktátorok asszonyai című, szórakoztató történelmi könyvet!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Meseszép, valódi igazgyöngy ékszerek különleges alkalmakra 19 900 forinttól - Ballagásra, diplomaosztóra, esküvőre (x)

Molnár Piroska igazi maffiavezér - Ilyen, amikor féltő és uralkodó férfibőrbe bújik (x)

Színezüst és -arany körömékszerek, különleges mintákkal 4500 forinttól - Gyönyörű és tartós manikűr 2 perc alatt! (x)

Folyton levert, fáradt vagy? Állandó éhség gyötör? - Candida állhat a háttérben! (x)

Emlékszel még Janikovszky Éva meséire? Most együtt élvezhetitek a gyerekeddel (x)

beauty and style

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Íme, egy diéta, amelyet az orvosok is jó szívvel ajánlanak, hiszen amellett, hogy karcsúsít, egészséges is.

A lényege nem a kalóriák számlálása, hanem az, hogy sok rostban gazdag, friss ételt fogyassz. A mediterrán diétáról van szó: cikkünkben olvashatsz hozzá egy mintaétrendet is!

Ezért javasolják az orvosok is a mediterrán diétát

A Postgraduate Medical Journal című orvosi folyóiratban megjelent cikk szerint - melyről a BBC online változata is írt - megelőzheted vele a szív- és érrendszeri betegségeket, csökkentheted a vérnyomást és a koleszterinszintedet. Mint a szakértők mondják, az egészséges és hosszú távon is sikeres diéta lényege nem a kalóriaszámlálás, hanem a tápanyagokban gazdag étkezés. Kimutatásaik szerint infarktust követően a mediterrán étrendre való áttérés majdnem háromszor akkora hatékonysággal csökkenti a halálozás kockázatát, mint a sztatin tartalmú koleszterincsökkentő gyógyszerek.

Így működik a mediterrán diéta

A mediterrán diéta betartásához nem szükséges sanyargatnod magad, csupán a minőségi étkezést kell szem előtt tartanod. Egyél sok zöldséget és gyümölcsöt, illetve hüvelyes növényeket - például babot vagy borsót -, valamint magvakat, amik tele vannak a szervezet működése szempontjából hasznos esszenciális zsírsavakkal. Ha pékárut ennél, válassz teljes kiőrlésűt.

Feltétlenül iktasd be az étrendedbe az olívaolajat és a tengerihal-húst is, hiszen ezek révén hasznos antioxidánsokhoz, omega-3 zsírsavakhoz juthatsz. Kerüld ugyanakkor a vörös húsokat, a vajat, továbbá a zsíros húsokat is.

A diéta várható hatása

A diétát nemcsak rövid távon követheted, hanem akár egy teljes életmódváltás része is lehet. Hetente 1-1,5 kilót faraghat le rólad, ami nem terheli meg a szervezetet, így fokozatosan leszel karcsúbb, és ezzel együtt egészségesebb is, hiszen értékes vitaminokat, ásványi anyagokat és antioxidánsokat viszel be.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy vékony szelet sajt, egy karika paradicsom a tetejére.
Tízórai:
egy pohár élőflórás joghurt.
Ebéd:
15 dkg csirkemell, hozzá párolt zöldségek.
Uzsonna:
egy alma.
Vacsora:
15 dkg tonhalas saláta.

2. nap

Reggeli: egy pohár élőflórás joghurt almadarabokkal.
Tízórai:
egy pohár sovány tej, három darab zabkeksz.
Ebéd: 15 dkg roston sült halfilé párolt zöldbabbal.
Uzsonna: egy banán.
Vacsora: joghurtos spenótsaláta.

3. nap

Reggeli: teljes kiőrlésű kenyér, egy pohár natúr joghurt friss gyümölccsel.
Tízórai: egy bögre felkockázott narancs és alma.
Ebéd: egy tál olívaolajos zöldségsaláta olívabogyóval.
Uzsonna: egy marék dió.
Vacsora: egy szelet sült tök.

4. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy szelet vékony sonka, egy paprika.
Tízórai:
egy pohár natúr joghurt.
Ebéd: 15 dkg grillezett lazac spenóttal.
Uzsonna: pár szem korpás keksz.
Vacsora: 15 dkg grillezett halfilé párolt zöldségekkel.

5. nap

Reggeli: egy pohár élőflórás joghurt narancsdarabokkal.
Tízórai:
egy bögre gyümölcssaláta.
Ebéd: 15 dkg csirkemellfilé zöldségsalátával.
Uzsonna: egy marék törökmogyoró.
Vacsora: egy bögre zabkása.

6. nap

Reggeli: egy teljes kiőrlésű kenyér, egy pohár élőflórás joghurt.
Tízórai:
pár szem korpás keksz, egy pohár tej.
Ebéd: 15 dkg borsós csirkeragu zöldséges barna rizzsel.
Uzsonna: egy pohár natúr joghurt friss gyümölccsel.
Vacsora: tonhalas zöldsaláta.

7. nap

Reggeli: egy bögre gyümölcssaláta.
Tízórai:
egy marék mandula.
Ebéd: 15 dkg roston sült halfilé zöldségekkel.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: sajtos-paradicsomos saláta olívaolajjal.