Egy hétköznapi étel, amitől csak éhesebb leszel
Húzd ki az étrendből, és beindul a fogyás!
Szükség van rá, de jól kell bevinni!

Nyereményjáték

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

összesen 6 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Nőiesebbek, mint a farmer: 3 nadrágfazon, ha széles a csípőd, és vastag a combod »

Így marad sötét a fekete farmer: színmegőrzők és színmegújítók körképe »

A szaúdi hercegnő simán lenyomja Katalint - A stílusa egészen kifinomult »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szénhidrátok a leggyakrabban fogyasztott élelmiszerek szinte mindegyikében nagy mennyiségben előfordulnak. Legyen szó a kenyérről, a tésztákról, a péksüteményekről vagy a köretek többségéről, mind-mind sok szénhidrátot tartalmaznak. Ezek azonban nem feltétlenül az ellenségeid, ha fogyni szeretnél.

A szervezet legfontosabb üzemanyagai közé tartozó szénhidrátok okos fogyasztása nem jelent hízást. Noha egyes esetekben valóban vízvisszatartást és súlynövekedést okoznak, mégsem igaz ez minden típusra, sőt, a mennyiség és a kalóriák is nagyon fontosak. Így fogyaszd őket, ha nem akarsz hízni!

Amit jobb, ha elkerülsz

A - többek között zöldségekben található - keményítő és a finomított cukor lebontási folyamatai között hatalmas különbség van, ami nagyban befolyásolja az éhségérzetet, így a hízást. A különböző hozzáadott cukorral vagy fehér liszttel készülő ételekben található szénhidrátok emésztése egy gyors folyamat, így hamar ellátják energiával a testedet, ám a vércukorszint ezt követően ugyanilyen gyorsan vissza is esik.

A tészták, a péksütemények és a fehér kenyér, valamint a fehér rizs éppen ezért nem jó választások a fogyáshoz. 

Optimális szénhidrátmennyiség

Ha telis-tele van szénhidrátokkal az étrended, azzal nem teszel jót a súlyodnak. A menüben kell, hogy maradjon jócskán hely a fehérjéknek és a zsíroknak is, ezért érdemes határokat szabni magadnak.

Amennyiben a súlyod tartásához nagyjából megfelelő 2000 kalóriát fogyasztod naponta, akkor az étkezéseid során nem kellene többet bevinned 225-325 gramm szénhidrátnál. Ez nagyjából három vékony szelet kenyérnek vagy egy jókora adag rizsköretnek felel meg.

Abban az esetben, ha fogyókúrázol, és 1600-1200 kalóriát szeretnél csak bevinni, érdemes a mennyiséget arányosan csökkenteni, így a hiányt és a túlzásokat is elkerülheted.

Egészséges források

Számos lehetőség adott, ha szeretnéd megtalálni a testsúlybarát szénhidrátokat. Nagyon érdemes mindenekelőtt elhagyni a fehér lisztet, illetve az abból készült termékeket, amelyeket teljes kiőrlésű megfelelőikre cserélhetsz.

Ezek a szénhidrátok sok rostot tartalmaznak, ami segít a bélrendszer tisztításában, és lassan emészthető. Ez utóbbi tulajdonságuknak köszönhetően fogyasztásukkal garantálhatod, hogy a vércukorszinted egyenletes maradjon - nagy megugrások nélkül. A teljes kiőrlésű termékek segítenek, hogy lassabban éhezz meg, és jóllakottabbnak érezd magadat a nap folyamán.

További egészséges szénhidrátforrások a babfélék és más hüvelyesek, amelyek emellett az izmok építésében nagyon hasznos fehérjével is szolgálnak. A gyümölcsökben található oldható rostok lassítják a bennük található szénhidrát, a gyümölcscukor felszívódását, csökkentve a vércukorszint megugrását, míg a zöldségekben a keményítő lebontásából keletkezik cukor, ami szintén egy lassabb folyamat.

Ha ezeket az egészséges szénhidrátokat válogatod az étrendedbe, máris hatalmas lépést tettél a szívproblémák, a cukorbetegség és az elhízás ellen.

Blog.hu ajánló