Ilyen a német BKV: tömegközlekedés Európán innen és túl

Nem mindenhol kék buszok szállítják az utasokat a városban: ilyen a tömegközlekedés a világ más országaiban.

Tömegközlekedés világszerte
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Az első tömegközlekedési jármű a komp volt, ezt követték a postakocsik, majd a történelem folyamán szép lassan kialakultak a ma ismert lehetőségek, a buszok, metrók, villamosok és hévek.

A világ számos országában nagyon visszamaradott még a tömegközlekedés, míg másokban szinte hihetetlen járművekben utazhatnak az emberek.

Budapest közlekedése

Budapesten jelenleg több mint háromszáz nappali buszjárat közlekedik, ehhez jön hozzá a négy metróvonal, a hévek és a számos villamos. Jóformán bárhonnan bárhova el tudunk jutni a tömegközlekedést használva. A csúcsforgalomban bizonyos, hogy gyorsabb felpattanni egy villamosra, mint autóba ülni, mivel a kötött pályás közlekedést nem érinti a dugó. A buszsávoknak köszönhetően a város legtöbb részén zavartalanul átjutunk egy vonaljeggyel ahelyett, hogy feleslegesen járatnánk a motort a dugóban.

Meglepő lehet, hogy külföldre utazva nem ugyanezekkel a tömegközlekedési alternatívákkal találod szembe magad: merőben más buszok járnak Indiában, és talán elképzelni sem tudod, hogy Malajzia vonatai hogyan közlekednek.

Pakisztánban feltűnő mintás és színes buszok szállítják az utasokat. Menetrend nincs, ad hoc jelleggel, az utasoktól is függően alakul, hova mennek.
A portugál villamosok nagyon hasonlóak a budapestiekhez, de ezek fel is tudnak menni Lisszabon meredek utcáin.
India buszközlekedése elég elmaradott: a fejlődő országban régi típusú buszokkal lehet utazni, melyeken gyakori a tömeg.
A thai forgalomban egy tuk tukba pattanva lehet közlekedni leggyorsabban a városban.
Mintha egy öreg kombínót látnánk: a német villamosok szintén sárgák.
Kambodzsa közlekedése szinte hihetetlen egy európai számára: annyi ember mászik fel egy-egy eszközre, ahányan csak felférnek.
Különleges a maláj egysínű vasút: a kanyarokban a vidámparkban érezheted magad!
A japán szuperexpressz akár 300 km/óra sebességre is képes: éves késési átlaga pedig nem haladja meg a 10 másodpercet. Ez a MÁV országában szinte felfoghatatlan.

Lehet-e boldog, aki intelligens? - A tudás hatása a lelki egészségre

Kepes András író, újságíró a Femina Klub júniusi előadásán arra keresi a választ, hogyan találhatunk boldogságot egy folyamatosan változó, kihívásokkal teli világban. Hogyan formálhatjuk úgy az életünket, hogy az ne csak sikeres, de valóban örömteli is legyen?

További részletek: feminaklub.hu/

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2025. június 5. 18 óra

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

Milyen az első osztályon repülni? 

Ezekbe az első osztályú kabinokba akár be is költözhetnél.

Milyen az első osztályon repülni? Mutatjuk, melyik légitársaságnál hogyan utaznak a gazdagok

Nézegess képeket!

Elolvasom

Ehhez a cikkhez ajánljuk

Ezt is szeretjük