Erre is hatással volt a pandémia: magyarok vallottak arról, milyen gyakran használják a közösségi médiát
Felértékelődött a közösségi média a járvány alatt.
A magyarok 63 százaléka szerint a közösségi média jelentette a fő kapcsolattartási lehetőséget a világjárvány alatt - közölte a Kaspersky globális kiberbiztonsági vállalat a megbízásából készült felmérés eredményét. A kutatás 2021. májusában 1003 személyből álló felnőtt mintán készült azzal a céllal, hogy felmérje a közösségimédia-használati szokásokat a magyar lakosság körében.
Rámutatott arra, hogy a magyarok tíz éve viszonylag aktívak a közösségi médiában, a lakosság csupán 3 százaléka nem használja ezeket a felületeket. A közösségi médiát használók platformonként átlagosan napi 1-2 órát töltenek el online. Kiemelték, a világjárvány befolyásolta a magyarok közösségimédia-használatának gyakoriságát, a megkérdezettek 40 százaléka többször vette igénybe azt, mint a világjárvány előtt.
A kutatás alapján 78 százalék a közösségi médiát elsősorban a barátokkal és a családdal való kapcsolattartásra, 63 százalék szórakozásra, 59 százalék érdekes témák követésére, 39 százalék a helyi közösséggel való kapcsolattartásra használta, de gyakori volt az, hogy munkahelyi okokból volt szükség az ilyen típusú online jelenlétre. A pandémia idején a magyarok 34 százaléka állította, hogy a közösségi média az első számú forrása volt a világjárványról szóló híreknek.
A kutatás kimutatta azt is, hogy a legkedveltebb csatorna a Facebook, ezt követi a YouTube, az Instagram, a Pinterest, a Twitter és WhatsApp. Aktivitás szempontjából a Facebook az a közösségi médiaplatform, amelyeken a magyarok a legaktívabbak, 59 százaléka a magyar felhasználóknak ugyanis legalább hetente egyszer posztol a Facebookon - írják a közleményben.
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Kiderült az is, hogy megoszlanak a vélemények a közösségi média társadalmi hatásáról. A megkérdezettek 29 százaléka úgy gondolja, hogy negatív a hatása, míg 21 százalék szerint pozitív. Példaként említik, hogy a magyarok több mint fele emlékezett olyan esetre, amikor a közösségi média felületein olvasott tartalom negatív hatással volt a mentális egészségére.
Fotók: Getty Images
10 hihetetlen fotó, ami megmutatja, hogy vernek át az Instán a tökéletes nők
Ezek a képek nagyon jól megmutatják, hogy mennyire nem a valóságot látni általában az Instagramon. Durván retusált posztokat mutatunk.
10 hihetetlen fotó, ami megmutatja, hogy vernek át az Instán a tökéletes nők: ne higgy el mindent, amit látsz
Nézegess képeket!
Elolvasom- social media
- internet
- kommunikáció
- felmérés
- kapcsolattartás
- közösségi oldal
- magyarok szokásai
- Terasz
OLVASD EL EZT IS!
- depresszió
- önértékelés