Erre is hatással volt a pandémia: magyarok vallottak arról, milyen gyakran használják a közösségi médiát

Felértékelődött a közösségi média a járvány alatt.

A magyarok és a közösségi média
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A magyarok 63 százaléka szerint a közösségi média jelentette a fő kapcsolattartási lehetőséget a világjárvány alatt - közölte a Kaspersky globális kiberbiztonsági vállalat a megbízásából készült felmérés eredményét. A kutatás 2021. májusában 1003 személyből álló felnőtt mintán készült azzal a céllal, hogy felmérje a közösségimédia-használati szokásokat a magyar lakosság körében.

Rámutatott arra, hogy a magyarok tíz éve viszonylag aktívak a közösségi médiában, a lakosság csupán 3 százaléka nem használja ezeket a felületeket. A közösségi médiát használók platformonként átlagosan napi 1-2 órát töltenek el online. Kiemelték, a világjárvány befolyásolta a magyarok közösségimédia-használatának gyakoriságát, a megkérdezettek 40 százaléka többször vette igénybe azt, mint a világjárvány előtt.

A kutatás alapján 78 százalék a közösségi médiát elsősorban a barátokkal és a családdal való kapcsolattartásra, 63 százalék szórakozásra, 59 százalék érdekes témák követésére, 39 százalék a helyi közösséggel való kapcsolattartásra használta, de gyakori volt az, hogy munkahelyi okokból volt szükség az ilyen típusú online jelenlétre. A pandémia idején a magyarok 34 százaléka állította, hogy a közösségi média az első számú forrása volt a világjárványról szóló híreknek.

A kutatás kimutatta azt is, hogy a legkedveltebb csatorna a Facebook, ezt követi a YouTube, az Instagram, a Pinterest, a Twitter és WhatsApp. Aktivitás szempontjából a Facebook az a közösségi médiaplatform, amelyeken a magyarok a legaktívabbak, 59 százaléka a magyar felhasználóknak ugyanis legalább hetente egyszer posztol a Facebookon - írják a közleményben.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Kiderült az is, hogy megoszlanak a vélemények a közösségi média társadalmi hatásáról. A megkérdezettek 29 százaléka úgy gondolja, hogy negatív a hatása, míg 21 százalék szerint pozitív. Példaként említik, hogy a magyarok több mint fele emlékezett olyan esetre, amikor a közösségi média felületein olvasott tartalom negatív hatással volt a mentális egészségére.

Fotók: Getty Images

10 hihetetlen fotó, ami megmutatja, hogy vernek át az Instán a tökéletes nők

Ezek a képek nagyon jól megmutatják, hogy mennyire nem a valóságot látni általában az Instagramon. Durván retusált posztokat mutatunk.

10 hihetetlen fotó, ami megmutatja, hogy vernek át az Instán a tökéletes nők: ne higgy el mindent, amit látsz

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük