Stresszes a nap? Az ötujjas légzés egy perc alatt segíthet megnyugodni: mutatjuk, hogyan csináld

Csak a két kéz és néhány pillanat kell hozzá, hogy ez a légzéstechnika elmulassza a stresszt.

GettyImages-1189618227

FeminaShop

Látogass el a
Femina Shopba!

Megnézem
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Akár a munkahelyi terhelés, akár a rossz közlekedés vagy az otthon felhalmozódott teendők okozzák, a stressz sajnos a mindennapok kísérőjévé vált.

Nemcsak mentális terhet jelent, és a hangulatra hat rombolóan, de az egészségre is: számos negatív hatása között említhető, hogy gyengíti az immunrendszert, emésztőszervi panaszokat okozhat, negatív hatással lehet a szexuális életre, és a keringési rendszert is megterheli.

Ötujjas légzőgyakorlat

A feszültségforrásoktól hemzsegő mindennapok könnyebbé tétele és a stressz visszaszorítása érdekében érdemes elsajátítani a következő stresszoldó légzőgyakorlatot.

legzogyakorlat másolata

A gyakorlat nagy előnye, hogy bárhol elvégezhető, csupán a két kéz és néhány perc szükséges hozzá. A mozdulatsor több érzéket is bevon, és igényel némi koncentrációt, ezzel segít átlendülni és megnyugodni.

A feladat egyszerű: nyisd ki a tenyered, és a másik kezed mutatóujjával indulj el a kisujjad külső oldalán felfelé: a képen a feketével pontozott vonalon mutatjuk. Míg az ujjad felfelé halad, lassan lélegezz be. Amikor a hegyéhez értél, kanyarodj le és haladj végig a kisujjad belső felén is. Közben lassan fújd ki a levegőt. Ezután a gyűrűsujj, a középső és a mutató következik. Végül a hüvelykujjad külső oldalára érkezel, és kilégzéssel zársz.

Ezután csináld meg ugyanezt visszafelé, úgy a hüvelykujj külső felétől indulsz: a rózsaszínnel pöttyözött vonallal jelöltük, merre haladj.

A cikk az ajánló után folytatódik

Légy szabad! - Merj szembemenni az árral!

A Femina Klub áprilisi vendége Lakatos Márk stylist lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az önmagunk elfogadására való törekvésről beszélget. Hogyan szembesüljünk saját korlátainkkal, tökéletlenségünkkel? Hogyan dolgozzuk fel az életünkben felmerülő elakadásokat? 

További részletek: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. április 22. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

Ha van kedved, ismételd meg a gyakorlatot a másik kezeddel is. Koncentrálj a légzésedre, és igyekezz minden mást kizárni, ami körülötted van: ezeket a perceket próbáld csak a megnyugvásra szánni. 

Miért működhet a módszer?

Abban a néhány percben, míg az ember kétszer végigsimítja az ujjakat a két kezén, és eközben a légzésére koncentrál, az agy párhuzamosan több feladatot kap, így az ember egyszerűen megfeledkezik stressz forrásáról. Ez segíthet abban, hogy összeszedettebben és higgadtabban, kusza gondolatoktól mentesülve folytathassa a napot, könnyebben megtalálja a megoldást az adott problémára, vagy egyszerűen újult erővel vészelhesse át a kritikus helyzetet.

Stresszoldó jóga

Napközben a légzőgyakorlat, otthon a jóga segíthet stresszmentes maradni: ezek a gyakorlatok a kezdőknek sem lesznek nehezek.

10 egyszerű jógapóz és 10 perc: azonnal kisöpri a stresszt és kilazítja a görcsös izmokat

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük