Így írta át a vírushelyzet a karácsonyi készülődést - A magyarok másként várják az ünnepet
A járvány miatt sok háztartásban egészen más formában szerzik be idén az ajándékokat, mint egy évvel ezelőtt.
A karácsonyi ajándékokat a hazai internetező felnőtt lakosság 41%-a inkább online vásárolná meg, 47%-uk inkább a személyes vásárlás felé hajlik - derül ki a Telenor kutatásából.
Az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint a válaszadók 10%-a szerezné be kizárólag interneten az ajándékokat.
Többet vásárolnak a magyarok online, mint a vírus előtt
A járvány egyik pozitív hozadéka a digitalizáció felpörgése. A kutatás szerint a válaszadók 33%-a többet vásárol online a járvány kezdete óta. A fogyasztói tudatosság növekedésére utal, hogy 58%-uk a vásárlások előtt több információt gyűjt online, hogy kevesebb időt kelljen az üzletekben töltenie. A többség - 59% - az árakra is jobban odafigyel, és próbál mindent olcsóbban megvenni.
A járvány ellenére a megkérdezettek 87%-a tervez ajándékozni karácsonykor, 77% pedig nagyjából ugyanakkora körnek adna ajándékot, mint máskor. A felmérés szerint azonban csak 66%-uk szán a meglepetésekre ugyanakkora összeget, mint máskor, harmaduk kevesebbet, mint ha nem lenne a járvány.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Az ajándékokra fordított átlagos költést 55 ezer forintra becsülték a válaszadók. A legnépszerűbb ajándéktípusok az elektronikai eszközök és kiegészítők (55%), a ruházat (54%), valamint a játékok (48%).
Személyes találkozások helyett internetes csevegés
Az egy évvel korábbiakhoz képest a kutatás szerint ötből négyen ritkábban találkoznak a velük nem egy háztartásban élőkkel, amit a mobil- és digitális kommunikáció segítségével kompenzálnak. A járvány óta a válaszadók harmada többet telefonál mobilon, de leginkább a digitális platformok, a chat appok és az online konferenciaeszközök használata emelkedett jelentősen; csaknem minden második megkérdezett használ gyakrabban legalább egy ilyen applikációt vagy eszközt.
Ha idén kevesebb is lesz a személyes találkozás, a kutatás szerint az emberek 75%-a tervezi, hogy karácsonykor valamilyen módon kapcsolatba lép másokkal, ennek legfőbb eszköze a mobiltelefon lesz, de jelentős a csevegőalkalmazások szerepe is. A Telenor megbízásából az Impetus Research készítette a kutatást, amely 1000 ember megkérdezésével zajlott október 28. és november 5. között; a minta reprezentatív nem, kor, településtípus és régió szerint a 18-69 éves magyar internetező lakosság körében.
Mikor van advent 2020-ban? Már novemberben meggyújtjuk az első gyertyát
A karácsonyi előtti, várakozással teli időszak idén már novemberben elérkezik.
Mikor van advent 2020-ban? Már novemberben meggyújtjuk az első gyertyát
A karácsonyi előtti, várakozással teli időszak idén már novemberben elérkezik.
Elolvasom(Képek forrása: Getty Images Hungary)
OLVASD EL EZT IS!
- karácsony
- karácsonyfa