Így írta át a vírushelyzet a karácsonyi készülődést - A magyarok másként várják az ünnepet

A járvány miatt sok háztartásban egészen más formában szerzik be idén az ajándékokat, mint egy évvel ezelőtt.

Koronavírus karácsony bevásárlás
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A karácsonyi ajándékokat a hazai internetező felnőtt lakosság 41%-a inkább online vásárolná meg, 47%-uk inkább a személyes vásárlás felé hajlik - derül ki a Telenor kutatásából.

Az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint a válaszadók 10%-a szerezné be kizárólag interneten az ajándékokat.

Többet vásárolnak a magyarok online, mint a vírus előtt

A járvány egyik pozitív hozadéka a digitalizáció felpörgése. A kutatás szerint a válaszadók 33%-a többet vásárol online a járvány kezdete óta. A fogyasztói tudatosság növekedésére utal, hogy 58%-uk a vásárlások előtt több információt gyűjt online, hogy kevesebb időt kelljen az üzletekben töltenie. A többség - 59% - az árakra is jobban odafigyel, és próbál mindent olcsóbban megvenni.

koronavírus-karácsony3
Fotó: Peter Dazeley / Getty Images Hungary

A járvány ellenére a megkérdezettek 87%-a tervez ajándékozni karácsonykor, 77% pedig nagyjából ugyanakkora körnek adna ajándékot, mint máskor. A felmérés szerint azonban csak 66%-uk szán a meglepetésekre ugyanakkora összeget, mint máskor, harmaduk kevesebbet, mint ha nem lenne a járvány.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Az ajándékokra fordított átlagos költést 55 ezer forintra becsülték a válaszadók. A legnépszerűbb ajándéktípusok az elektronikai eszközök és kiegészítők (55%), a ruházat (54%), valamint a játékok (48%).

Személyes találkozások helyett internetes csevegés

Az egy évvel korábbiakhoz képest a kutatás szerint ötből négyen ritkábban találkoznak a velük nem egy háztartásban élőkkel, amit a mobil- és digitális kommunikáció segítségével kompenzálnak. A járvány óta a válaszadók harmada többet telefonál mobilon, de leginkább a digitális platformok, a chat appok és az online konferenciaeszközök használata emelkedett jelentősen; csaknem minden második megkérdezett használ gyakrabban legalább egy ilyen applikációt vagy eszközt.

koronavírus-karácsony2
Fotó: Orbon Alija / Getty Images Hungary

Ha idén kevesebb is lesz a személyes találkozás, a kutatás szerint az emberek 75%-a tervezi, hogy karácsonykor valamilyen módon kapcsolatba lép másokkal, ennek legfőbb eszköze a mobiltelefon lesz, de jelentős a csevegőalkalmazások szerepe is. A Telenor megbízásából az Impetus Research készítette a kutatást, amely 1000 ember megkérdezésével zajlott október 28. és november 5. között; a minta reprezentatív nem, kor, településtípus és régió szerint a 18-69 éves magyar internetező lakosság körében.

Mikor van advent 2020-ban? Már novemberben meggyújtjuk az első gyertyát

A karácsonyi előtti, várakozással teli időszak idén már novemberben elérkezik.

Mikor van advent 2020-ban? Már novemberben meggyújtjuk az első gyertyát

A karácsonyi előtti, várakozással teli időszak idén már novemberben elérkezik.

Elolvasom

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük