4000 cipője volt, lakást tartott fenn a ruháinak, de mára nagyon megváltozott – Anna Dello Russót te is élőben nézheted
Anna Dello Russo a fenntarthatóságról, a divatról és a szakmát érintő változásokról beszél a Budapest Fashion & Tech Summit online konferenciáján, amit te is élőben nézhetsz.

anna dello russo cover
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az amerikai Vogue főszerkesztőjét, Anna Wintourt mindenki ismeri. Ám rajta kívül is bőven akadnak izgalmas személyiségek a magazin életében a világ különböző területein. Anna Dello Russo, a Vogue Japan kreatív vezetője kétségkívül közéjük tartozik.

Az 58 éves, hatalmas befolyással rendelkező nő igazi stílusikon, aki különleges öltözködéséről, a divat iránti extrém rajongásáról, valamint hatalmas ruhagyűjteményéről is híressé vált. Az elmúlt időszakban azonban komoly változáson ment keresztül, és egyre több figyelmet szentel a fenntarthatóságnak, a környezetvédelemnek.

Anna Dello Russo, az olasz divatikon

Anna Dello Russo 1962-ben született az olaszországi Bariban. Már egészen kicsi korától érdekelte a divat, elkápráztatták a luxusmárkák: 11 évesen egy Rolexet kért apjától ajándékba, 12 évesen pedig egy Fendi-szettet.

- Apám azt mondta, rendben, menjünk el az üzletbe. Mire én: de nem csak egy táskát szeretnék, hanem egy egész szettet. Ami egy táskát, egy pénztárcát, egy kendőt és egy esernyőt takar, méghozzá teljesen összeillőket. Erre ő: hova mész te azzal az esernyővel? Itt nem is esik! Én pedig azt válaszoltam: hát az iskolába! – mesélte a The Guardiannek. Megszállottsága miatt sosem volt kérdés, milyen karrierre vágyik, szülei pedig mindenben támogatták. Először a Bari Egyetemen olasz irodalmat és művészettörténetet hallgatott, majd a milánói Domus Akadémián tanult olyan szaktekintélyek mellett, mint a divattervező Gianfranco Ferré. Ezután 18 évet dolgozott a Condé Nast Italiánál a Vogue Italia divatszerkesztőjeként. 2000 és 2006 között a L’uomo Vogue szerkesztője lett, 2009-ben indította el saját blogját, amivel új korszakot nyitott a street style öltözködésben.

2006-ban nevezték ki a japán Vogue kreatív vezetőjévé, mára pedig az egész világ megismerte. Közösségi oldalai is hatalmas népszerűségnek örvendenek, Instagramját például majdnem 2 millióan követik.

A cikk az ajánló után folytatódik

Ruha- és ékszergyűjteményéről is híressé vált

Tehetsége, a szakmában elért sikerei, blogja és extrém szettjei mellett óriási ruha-, cipő- és ékszergyűjteményéről is híressé vált. Azt mondja, a divat az ő betegsége és függősége, egyszerűen a megszállottságig rajong a különleges darabokért. Bevallotta, előfordult, hogy négyezer pár cipője és 250 fekete kabátja volt, sőt egy ideig saját otthona mellett egy külön lakást tartott fenn öltözékeinek. Rengeteget vásárolt, de persze munkájának köszönhetően sok szettet ajándékba kapott a tervezőktől, márkáktól. Az elmúlt években azonban belátta, hogy ez így nem mehet tovább.

Eladományozta méregdrága ruháit

- Mára már megváltoztam. Nincs több kényszeres vásárlás, helyette inkább meditálok. A divat ma már az újrafelhasználásról és az átalakításról szól, a fiatalabb generáció pedig átvezet majd minket a következő fejezetbe. Mindig lelkes gyűjtő voltam, és több mint 30 év alatt hihetetlen mennyiségű ruhát, kiegészítőt halmoztam fel. De rájöttem, hogy szükség van a változásokra. Most már többször viselem ugyanazokat a ruhákat és ékszereket – mesélte egy interjúban.

2018-ban gyűjteményének közel 150 darabját adta tovább egy internetes aukción, méghozzá a vártnál sokkal olcsóbban: az ékszereket már körülbelül hatezer forintnyi fontért, a méregdrága dizájnerszetteket pedig akár 280 ezer forintnyi fontért megvásárolhatták az érdeklődők. A befolyt összegeket a Swarovski Foundation Scholarship Program nevet viselő ösztöndíjprogram, valamint a British Fashion Council Education Fund oktatási alap kapta.

Megszabadult a szőrméktől

Eredetileg az összes szőrmekabátját is eladásra kínálta, de a PETA megkeresésére másképp döntött. Végül az állatvédő szervezetnek adományozta őket, akik oktatási célokra, kiállításokra használták fel a darabokat, hogy felhívják a figyelmet arra, mennyi állatot ölnek meg kegyetlen módon csupán a bundájukért.

- A divatvilág egyre inkább elfordul a szőrmétől, ahogy én is. Ez az aukció arról szól, hogy továbbadjam az örökségemet a következő generációnak – azonban olyan ember vagyok, aki törődik az állatokkal, így már nem érzem helyénvalónak, hogy ezeket a ruhákat más embereknek adjam át. Helyette úgy döntöttem, a PETA-nak adományozom őket, akik biztosítottak arról, hogy az állatok megsegítésére használják fel őket – nyilatkozta Anna Dello Russo. Elisa Allen, a PETA vezetője hozzátette: a stílusikon elhatározása komoly lépésnek számított, ugyanis hatalmas befolyása van a szakmában, nagy hatást gyakorol másokra, és rengetegen követik.

GettyImages-1175620331
Fotó: Daniele Venturelli / Getty Images Hungary

Az elmúlt időszakban szerencsére a valódi bunda már egyre kevésbé népszerű, lényegében egyáltalán nem számít divatosnak, és egyre több márka kötelezi el magát a szőrmementesség mellett. Itthon például hatalmas port kavart, amikor Berki Krisztián és párja prémben jelentek meg a Glamour-gálán. Ezután a magazin bejelentette: a soron következő rendezvényein a dress code-ban ajánlásként fogalmazzák meg vendégeik számára a szőrmementes viseletet.

Te is élőben nézheted meg Anna Dello Russót

Anna Dello Russót ma és december 1-jén te is élőben nézheted és hallgathatod, ugyanis ő nyitja meg a Budapest Fashion & Tech Summit online konferenciát, amelynek fő témája a divat, a fenntarthatóság és a technológia összekapcsolódása. A Magyar Divat & Design Ügynökség által szervezett kétnapos, ingyenes eseményen a híresség először az MDDÜ vezetőjével, Bata-Jakab Zsófiával beszélget olyan fontos ügyekről, mint a szektorban bekövetkezett változások vagy a digitalizáció térnyerése. A második napon pedig egy élő bejelentkezéses Q&A formájában a nagyközönség kérdéseire is válaszol.

A konferencián rajta kívül is találkozhatsz híres előadókkal, részt vesz például Luceny Fofana, a Burberry marketingigazgatója, Petra Green, a Sans Concept Fashion Lab alapítója, de a pandémia divatra gyakorolt hatásai is szóba kerülnek Orsola de Castróval, a Fashion Revolution alapítójával és kreatívigazgatójával vagy Alison Bringével, a Launchmetrics vállalat marketingvezetőjével. A Facebook-eseményt ide kattintva 14:15-től bárki követheti akár otthona kényelméből is, de az oldalon a részletes programról is tájékozódhatsz.

Így öltözködik Anna Wintour, a divat nagyasszonya

Anna Wintour egy meglehetősen enigmatikus figura, és ez a megközelíthetetlen rejtélyesélyesség az öltözködési stílusában is visszaköszön. Bár 2019 végén betöltötte a 70-et, de élő példája annak, hogy a kor előrehaladtával is ugyanolyan csinos, nőies, stílusos és persze aktív maradhat az ember. 

Ezt is szeretjük