Hány fok legyen a hálószobában? Ez az ideális érték
Te sem tudod, hány fokra is kellene állítanod a fűtőtestet éjszakai pihenéshez?

Nyereményjáték

Nyerj egyhetes nyaralást Máltára szállással, repülőjeggyel és reggelivel! (x)

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Akár egyetlen hormonon is múlhat a gyermekáldás – Kata története (x)

Mitől alakulnak ki az influenzaszövődmények? Elmondjuk, mire kell figyelni (x)

A leghatékonyabb edzésformák nyáron több zsírt égetnek, mint a futás! Ezeket űzd helyette

A legerősebb ránctalanítókat csak kevesen ismerik: ezeket az antioxidánsokat keresd!

beauty and style

Ezek az alapszínek legyenek ott a szekrényedben! Mindent egyszerűbbé tesznek »

Széles a csípője, és mer öltözködni: szuper divattippek egy plus size modelltől »

Ez a minta még a kockásnál is divatosabb lesz tavasszal: így viseld! »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sok családban nincs egyetértés a tekintetben, hogy mennyi az ideális hőmérséklet a hálószobában, hiszen jellemzően valaki mindig fázósabb.

A szakértők szerint azonban nem véletlen, hogy nagyanyáink idejében a hálószobában még nem volt túl meleg, inkább a konyhát fűtötték, éjszaka pedig egy vastag dunyhával takaróztak.

Hány fok legyen a hálószobában?

Nem csupán energiát és pénzt spórolhatsz meg azzal, ha a radiátor hőszabályozóját alacsony fokon tartod. A National Sleep Foundation - Nemzeti Alvás Alapítvány - szakértői szerint az ideális hőmérséklet alváshoz 65 Fahrenheit, vagyis 18-19 °C. Elsőre kicsit hidegnek tűnhet, de több kutatás bizonyította már, hogy a körülbelül ezen a hőfokon történő alvás a legpihentetőbb az emberi szervezet számára.

Ne húzz ujjat a cirkadián ritmusoddal!

A cirkadián ritmusod - vagyis napi biológiai órád - nem egyszerűen egy belső időmérő eszköz, mely a napfény segítségével az alvás-ébrenlét ütemét szabályozza. Hatással van többek között a testhőmérsékletedre is.

Egy átlagos nap során a hőmérsékleted ingadozást mutat: reggel emelkedik, estefelé, ahogy egyre álmosabbá válsz, süllyed. A legalacsonyabb szinten hajnali 5 óra körül van. Mivel alvás közben alacsonyabb a testhőmérséklet, mint az ébren töltött órák során, fontos, hogy a környezet összhangban legyen ezzel.

Kutatók is megerősítették

Ha éjszaka túl meleg van a szobában, az negatívan befolyásolhatja a minőségi alvást, nyugtalan éjszakát okozva ezzel. A dél-ausztráliai Flinders Egyetem szakértői kapcsolatot találtak az álmatlanság és a magasabb testhőmérséklet között. Vizsgálataik során arra az a következtetésre jutottak, hogy mind az elalvást, mind az éjszakai pihenést nehezíti, ha túl meleg van a hálószobában.

Még mire figyelj?

Természetesen kisebb egyéni eltérések előfordulhatnak, de alapvetően igaz, hogy alacsonyabb hőmérsékleten pihentetőbb az alvás. Emellett az is nagyon fontos, hogy megfelelő időközönként friss levegőt engedj be a lakásba. Korábbi cikkünkben arról olvashatsz, hogyan kell megfelelően kiszellőztetni a lakást.

Végül a páratartalomra is ügyelned kell, ha szeretnél kipihenten ébredni, és elkerülnéd a légúti betegségeket. Részletesebb információkat a témáról itt találsz.

Blog.hu ajánló