A legfőbb okok, amiért a főnök nem kedveli az alkalmazottat - Mit lehet tenni ellenük?
Számos dolog állhat amögött, ha a főnöknek nem szimpatikus egy beosztottja. A leggyakoribbakra kevesen gondolnak.

fonok alkalmazott
Ez is érdekelhet

Nyarat varázsol a nappalidba a technológia (x)

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

Házi, heggyógyító olajkeverék striák és pattanásfoltok ellen: nyomuk sem marad »

Piszkosul szexi a 49 éves Naomi Campbell és a 22 éves Bella Hadid az új Calvin Klein kampányban: nem látszik a korkülönbség »

20 perces reggeli jóga: tónusos testet, energiát és boldogságot ad »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A munkahelyen a legfontosabb, hogy jól tudjanak együtt dolgozni a munkatársak, ám ehhez sokszor az is kell, hogy valamennyire jó, de legalábbis semleges kapcsolat legyen köztük. Az ellenszenv ugyanis sok értelmetlen konfliktust szülhet, és megnehezítheti az együttműködést. Az pedig talán még több kellemetlen helyzetet eredményez, ha a főnök nem kedveli az alkalmazottját.

Persze, a profi hozzáállás mindkét féltől szükséges: tudniuk kell félretenni a személyeskedést, és csakis tárgyilagosan a munkára koncentrálni. Ám néha nem árt átgondolni azt is, hogy mi lehet a probléma kiváltó oka. Előfordul, hogy néhány olyan szokás, viselkedés okozza a gondokat, amiről a legtöbben nem is gondolják, hogy antipátiát kelthet.

A túl sok kérdés is antipátiát kelthet a főnökben

Colene Elridge karrier coach szerint bár az aktív, erős tudásszomjjal rendelkező embereket sokan szeretik, az kissé már zavaró lehet a főnöknek, ha a beosztottja állandóan kérdezősködik, segítséget kér, vagy bizonytalankodik a feladatait illetően. Így egyrészt azt látja, hogy az illető nem túl önálló, másrészt pedig úgy érezheti, hogy felesleges dolgokkal veszi el az idejét, vagy tesz a vállára még több teendőt. Természetesen nem arról van szó, hogy nem lehet vele egyeztetni, megbeszélni vagy rákérdezni néhány fontos témára, de általában a vezetőknek nincs idejük mindent elintézni, megválaszolni, főleg nem olyan apróságokat, amiket valójában meg lehetne oldani nélkülük.

Ahhoz, hogy az ellenszenv megszűnjön, változtatásra van szükség: igyekezni kell csakis olyan dolgokkal a főnökhöz fordulni, amiben tényleg szükség van rá, vagy amit más nem tud megoldani. Kevésbé lényegesebb kérdésekben jobb a munkatársak segítségét kérni, vagy egyedül megpróbálni utánajárni a válasznak.

Amikor minden csak róla szól

A feletteseknek egész csapatokat kell koordinálniuk, és bonyolult munkafolyamatokat átlátniuk, így általában nem kedvelik azt a munkatársat, aki folyton önmagára igyekszik terelni a figyelmet. Ha valaki állandóan csak panaszkodik, vagy mindig az ő problémáira irányítja a beszélgetést, esetleg állandóan a magánéletéről beszél, az nagyon ellenszenves lehet számukra Carlota Zimmerman coach szerint, hiszen hátráltatja és lassítja a munkafolyamatot. Mindig észben kell tartani, hogy a feladatok az elsődlegesek, és nem szabad, hogy minden csak egyvalakiről szóljon, mert ez sokak szemében antipátiát kelt.

A cikk az ajánló után folytatódik

A vidám csapatjátékos, aki nem teljesít

Sajnos az, hogy valaki jóban van a kollégákkal, sokat beszélget, kedvesen viselkedik, nem garancia arra, hogy a főnöke is kedvelni fogja. A vezetők - bár értékelik, ha jó természetű a beosztott - inkább a teljesítményre és a produktivitásra koncentrálnak, és ha ez nincs meg, az nagyon negatív színben tüntetheti fel az alkalmazottat. Igyekezni kell ezért az egyensúlyra koncentrálni, és a feladatokat tekinteni elsődlegesnek. Fontos, hogy eredményeket érjen el az ember, elvégezze a munkáját, a kapcsolatépítés és a beszélgetés csak ezután jöjjön.

A főnök nem kedveli azt, aki nem egyenes ember

A vezetőknek az az alkalmazott sem a szívük csücske általában, aki nem ad egyenes válaszokat, nem őszinte, vagy magyarázkodással igyekszik kibújni a kérdések, a felelősség alól. Mindenkivel előfordul néha, hogy nem tudja befejezni időre a munkáját, vagy valamit elront. Azonban ilyenkor sokkal tisztább, ha ezt bevallja a felettesének ahelyett, hogy ködösít. Így sokkal szimpatikusabb lesz számára még a hiba ellenére is, mintha hosszasan kifogásokat keresne.

Természetesen mindezeken kívül is több oka lehet annak, ha a főnök nem kedvel valakit: például a pletykás emberek sem a kedvenceik, de a legtöbben érthető módon azt sem szeretik, aki nem hajlandó elfogadni az utasításaikat, elvégezni a rájuk kiosztott feladatokat, hanem ellenkezni próbál, vitába bonyolódik inkább. Ha azonban semmilyen változtatás ellenére sem oldódik fel a köztük lévő feszültség, érdemes óvatosan és higgadtan rákérdezni, mi lehet a probléma, és átbeszélni a helyzetet, hogy még gördülékenyebben mehessen utána a munka.

Testtartások, amik ellenszenvesnek láttatnak

Vannak olyan gesztusok, melyek segítenek, hogy azonnal belopd magad mások szívébe, és megkedveljenek, de olyanok is, melyekkel tudat alatt tűnsz ellenszenvesnek. Sőt, néhány testtartás, mozdulat miatt nemcsak antipatikusnak, de kevésbé vonzónak is láthatnak az emberek. A következőket igyekezz elkerülni, mert negatív üzenetük van, és rossz benyomást keltenek.

Ezt is szeretjük