Szívbeteg felnőtt lehet a gyerekedből, ha ezeket eszi: milyen gyakran van a tányérján?
Szülőként a te felelősséged, hogy okosan tápláld a gyereked.

Ez is érdekelhet

Legyen élmény a takarítás: okos eszközök, amiket imádni fogsz (x)

Ajándékozz könyvet, és segíts az éhező gyerekeknek: mutatjuk, mit kell tenned (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

beauty and style

3 bevált trükk a melltartó pántjával: nem kandikál ki többé a ruha alól, ha így teszel »

Szebb lesz a copf, ha így készíted el: rendezett, nőies frizura 5 perc alatt »

Mit tettek Gigi Hadid fejével? Rá sem ismerni a bájos modellre »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokan tévesen azt gondolják, a táplálkozásra elég idősebb korban igazán elkezdeni figyelni, pedig ez korántsincs így: a gyermekkori táplálkozás nagyban meghatározza a későbbi, felnőttkori egészségi állapotot, legyen szó akár szervi betegségekről, elhízásról vagy cukorbetegségről.

A szénhidrátra például nem árt odafigyelni - ha a gyerek túl sokat fogyaszt, később szívbeteg lehet. A magas szénhidráttartalmú ételek fogyasztása ugyanis gyors vércukor- és inzulinszint-emelkedéssel jár, ami viszont amellett, hogy a cukorbetegség kiváltó oka lehet, elősegíti a hízást is. A túlsúly pedig, főleg a hasi zsír hozzájárul a szívbetegség kialakulásához.

Egy-két éves korban és két-három éves korban 100-160 gramm/nap a megfelelő szénhidrátbevitel, három-hat éves korban 120-160 gramm/nap. Ahogy nő a gyerek, úgy nőnek ezek a napi beviteli kívánalmak, az interneten találni szénhidrát-kalkulátorokat, ahol tájékozódhatsz, mennyit optimális fogyasztania a gyermekednek.

Szénhidrátból létezik jó is és rossz is, a jó például az, ami a zöldségfélékben, zabpehelyben, teljes kiőrlésű lisztben van. Az alábbi képeken pedig rossz szénhidrátot tartalmazó ételeket és italokat látsz. Természetesen nemigen lehet elkerülni, hogy az asztalra kerüljenek, de igyekezni kell minél ritkábban adni a gyereknek, esetleg bizonyos összetevőket egészségesre cserélni, ha házilag készülő ételről van szó.

Ételek, amelyek megbetegíthetnek

Az alábbi ételeket sokan, így gyerekek is fogyasztják, pedig betegséget okozhatnak.
Ezt is szeretjük