Mennyi alvás kell egy óvodás korú gyereknek? Előbb-utóbb bajt okoz, ha ez nincs meg
A megfelelő mennyiségű alvás a fejlődő szervezetnek különösen fontos.

alvo-gyerek-1
Ez is érdekelhet

Fürdőzés még nem volt ilyen izgalmas: Élvezd a nyarat Bükfürdőn! (x)

Operagála - egy romantikus este Vittorio Grigolo sztártenorral (x)

Debrecenben beindult a Nyár! Trópusi kalandok az Aquaticumban (x)

beauty and style

10 évet letagadhatsz ezekkel az elegáns frizurákkal: így hozd ki a maximumot a rövid fazonból »

Kancsalsága miatt szekálták, mégis modell lett belőle: sikerével önbizalmat ad másoknak »

70 kiló felett sem tilos a bikini: ultranőies, haslapító fazonok »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Felnőttként is tudjuk, mennyire nehéz úgy végigvinni egy napot, ha nem aludtuk ki magunkat. A kisgyerekek fejlődő szervezete számára a nem megfelelő alvásmennyiség hatványozottan visszaüt.

Minden életkorhoz tartozik egy minimum alvásidő, aminek a megléte szükséges ahhoz, hogy az ember kipihenten ébredjen, és testileg-szellemileg is jól érezze magát. A legkisebbektől a felnőttekig ezek a szükséges időtartamok változóak, a kor előrehaladtával az alvásigény csökken.

Mennyi alvás kell egy óvodás gyereknek?

A houstoni National Sleep Foundation háromszáz alvástanulmány alapján írta össze, milyen életkorban mennyi alvás szükségeltetik. Óvodáskorban, azaz három-öt éves kor között ez a kívánt mennyiség napi 10-13 óra.

Egy kisbabának 0-3 hónapos kor között napi 14-17 óra alvásra van szüksége, azaz a napnak bőven a felét, csaknem egészét átalussza. 4-11 hónapos kor között a szükséges mennyiség 12-15 órára csökken. Egy egy-két éves gyereknek napi 11-14 óra alvás kell.

Általános iskolás korban, 6-13 éves korig a napi kívánt alvásmennyiség 9-11 óra, tiniként pedig, 11-14 éves kor között napi 8-10 óra alvásra van szükség legalább.

Ha nem alszik eleget a gyerek, rossz vége lesz

A megfelelő mennyiségű alvás a fizikai pihenést, a test regenerálódását szolgálja, szükséges a szervezetben zajló élettani folyamatok optimális működéséhez, és az agyat, az idegrendszert is pihenteti.

A megfelelő mennyiségű alvás a gyerekek számára azért is elengedhetetlen, mert segíti a neuronjaik megfelelő fejlődését. Ha nem alszik eleget az ember, illetve a gyerek, idegrendszere látja kárát. A kevés alvás a tanulási képességekre, a memóriára, a szellemi teljesítményre negatív hatással van, ráadásul a hangulatra is ráteszi a bélyegét. A gyerekek ingerültebbek, nyughatatlanabbak lehetnek kialvatlanul.

A cikk az ajánló után folytatódik

A kevés alvás sajnos testsúlygyarapodáshoz is vezethet, mivel hatására a hízékonyságot növelő, étvágyserkentő és zsírraktározást elősegítő leptin és ghrelin termelődik. A mai gyerekek sajnálatos módon a kelleténél mozgásszegényebb életet élnek, az alváshiány ugyancsak egészségtelen hatásával párosulva így a hízás még valószínűbb lehet.

A megfelelő mennyiségű alvás biztosítása a szülő felelőssége. Érdemes kialakítani egy napi rutint, amit a család követhet, így a gyerekben szinte reflexszerűen kialakulhat, mi után következik mindennap az alvás.

Ha a gyereket nem lehet rávenni a lefekvésre, segíthet egy-egy alvásra hangoló, nem túl izgalmas, nem fordulatos mese, az alvós játék és alvós pléd elővétele, a nagyobb lámpa helyett a kisebb felkapcsolása, és, ha a szülő nem hangosan beszél, hanem nyugodt, minél halkabb és finomabb hangon a gyerekhez. A veszekedés az ellenálló gyerekkel visszaüthet, mert még jobban felébreszti a kicsit.

Képek: Getty Images.

Ezt is szeretjük