Magas kalciumtartalmú ételek, hogy gyermeked csontjai és fogai erősek legyenek

A kalcium a növésben lévő gyerek számára rendkívül fontos tápanyag.

Miben van sok kalcium?
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Szervezetünkben a kalcium a legnagyobb mennyiségben előforduló ásványi anyag, hiszen a csontok fő alkotóeleméről van szó. Mint ilyet, nagyon fontos, hogy megfelelően pótoljuk, különösen a fejlődésben lévő gyerekek esetében. Erre figyelni kell idősebb korban is, amikor a csontritkulás veszélye fenyeget.

A kalcium nemcsak a fogak és csontok miatt kiemelten lényeges ásványi anyag. Az izomműködés, az enzimek működése, a megfelelő véralvadás szempontjából, valamint az idegrendszer számára is fontos elegendő bevitele.

Mennyi egy gyerek kalciumszükséglete?

A kalciumszükséglet életkoronként változó: 7-12 hónapos kor között 400 mg, 1-3 éves korban 500 mg, 4-6 éves korban 600 mg. 7-10 évesen 700 mg, 11-14, illetve 15-18 éves kor között 1300 mg kalcium a napi szükséglet. A következő nyolc forrás segít változatosan bevinni a kalciumot.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Létezik ideális mennyiségű képernyőidő? Kétéves koráig ne is lásson okoseszközt a gyerek? Káros lehet a Mancs őrjárat? Mennyire egészségtelen alkalmazáson követni a gyerek lokációját? Hasznosak a szülőifelügyelet-alkalmazások? Melyek a dopamintúltengés jelei? Az online bullying kérdésköre: mi a különbség a vélemény, a kritika és a bántás közt? A Dilemma első évadának utolsó epizódjában többek között a fenti kérdésekre kereste a választ Mészégető Marcsi, a Hello Szülő főszerkesztője, Horváth Eszter, a Femina újságírója, valamint Pintér Ada műsorvezető.

Promóció

Ezt is szeretjük